به گفته دکتر آقاجانی ،دبیر ستاد طرح تحول نظام سلامت بودجه لازم به این امر تخصیص یافته و نگرانی در این خصوص وجود ندارد اما باید منتظر ماند و دید این وعده محقق خواهد شد یا نه و با تامین اعتبارات بخش بهداشت و سلامت، برنامه خودمراقبتی و پیشگیری در طرح تحول سلامت اجرای خواهد شد؟

آیا خودمراقبتی جایگاه خود را در طرح تحول سلامت خواهد یافت؟

سلامت نیوز :بند یازده سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری  بر توانمندی فرد و جامعه و خانواده تاکید دارد  سند پیش روی همه دستگاهها بخصوص وزارت بهداشت در این سیاست هاست .وزیر بهداشت هم با موافقت برای نامگذاری شعار هفته سلامت امسال مبنی بر خودمراقبتی  برخلاف شعار جهانی نشان داد که بر این مقوله تاکید ویژه دارد.

به گزارش سلامت نیوز از طرفی نیز در تمامی سخنرانی های ریاست محترم جمهور و وزیر بهداشت نیز حتما تاکیدی روی خودمراقبتی ، پیشگیری و آموزش سلامت برای هموطنان دیده شده .اما با گذشت شش ماه از هنوز خبری ا زاجرایی شدن برنامه جامع خودمراقبتی نیست و قرار است امروز در خلال اجلاس روسای دانشگاههای علوم پزشکی این موضوع مطرح شده و معاونت بهداشتی نیز گزارش خود را  ارائه کند.

به گفته دکتر آقاجانی ، دبیر ستاد طرح تحول نظام سلامت بودجه لازم به این امر تخصیص یافته و  نگرانی در این خصوص وجود ندارد اما باید منتظر ماند و دید این وعده محقق خواهد شد یا نه و با تامین اعتبارات بخش بهداشت و سلامت، برنامه خودمراقبتی و پیشگیری در طرح تحول سلامت اجرای خواهد شد؟

امید است با تامین اعتبارات لازم شاهد اجرای هرچه سریعتر طرح ملی خودمراقبتی که موجب ارتقای سلامت  وکیفیت زندگی مردم است باشیم و خودمراقبتی جایگاه اصلی خود را در برنامه طرح تحول نظام سلامت بازیابد.

لازم به ذکر است که خودمراقبتی موجب ارتقای سلامت و کیفیت زندگی، افزایش رضایت بیماران، منطقی شدن استفاده از خدمات (نیاز کمتر به مشاوره ارایه دهندگان خدمات در مراکزبهداشتی ،کاهش ویزیت بیماران سرپایی وکاهش استفاده از منابع بیمارستان) و نیز کاهش هزینه های سلامت می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha