مدیرکل آموزش ارتقای سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: برای اجرای برنامه خودمراقبتی در کشور، منتظر تامین منابع اعتباری و اختصاص بودجه هستیم و امیدواریم این برنامه در قالب طرح تحول نظام سلامت اجرا شود.

اجرای برنامه خودمراقبتی در کشور چشم انتظار بودجه

سلامت نیوز: مدیرکل آموزش ارتقای سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: برای اجرای برنامه خودمراقبتی در کشور، منتظر تامین منابع اعتباری و اختصاص بودجه هستیم و امیدواریم این برنامه در قالب طرح تحول نظام سلامت اجرا شود.

دکتر «شهرام رفیعی فر» روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: طراحی برنامه های خودمراقبتی به پایان رسیده و منتظر دستور اجرای ملی آن هستیم.


تربیت سفرای سلامت در هر خانواده

وی خاطرنشان کرد: با اجرای برنامه های خودمراقبتی، در تمام خانواده های ایرانی یک «سفیر سلامت» تربیت می شود تا هم از خود و هم از اعضای خانواده مراقبت کند تا کمتر بیمار شوند یا در صورت ابتلا به بیماری از مراجعه غیرضروری به پزشک پرهیز کنند.

رفیعی فر گفت: سفرای سلامت درصورت ابتلای خود یا اعضای خانواده به بیماری های مزمن نیز یاد می گیرند تا مادام العمر به درستی از خود مراقبت کنند تا دچار عوارض و عواقب بیماری نشوند.

مدیرکل آموزش ارتقای سلامت وزارت بهداشت افزود: با اجرای برنامه های خودمراقبتی، نیاز به دارو و تجهیزات پزشکی کمتر و کیفیت زندگی بهتر می شود.



اجرای برنامه جامع آموزش سلامت در مدارس

وی از اجرای برنامه جامع آموزش سلامت در مدارس خبر داد و گفت: با اجرای این برنامه بطور رسمی، درس آموزش سلامت در مدارس تعلیم داده شده و طی آن به والدین و نیز 12 ونیم میلیون دانش آموز، این درس ها ارائه می شود.

رفیعی فر یادآور شد: پیش از این، برنامه های وزارت بهداشت بیشتر به سمت مداخلات درمانی بوده و اکنون می خواهیم با اجرای برنامه های پیشگیرانه و خودمراقبتی، ضمن رعایت حق سلامت مردم، در جهت کاهش هزینه ها و ارتقای کیفیت زندگی حرکت کنیم.

مدیرکل آموزش ارتقای سلامت وزارت بهداشت با اشاره به ابلاغ سیاست های کلی سلامت از سوی مقام معظم رهبری و حرکت به سوی انسان سالم گفت: امیدواریم برنامه های خودمراقبتی را از مهر ماه در قالب نظام جامع سلامت مرحله به مرحله آغاز کنیم که شامل مراحلی مانند تولید بسته ها و آموزش مردم خواهد بود اما اجرای آن منوط به تامین منابع مالی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha