نماینده مقیم سازمان ملل متحد گفت: اگرچه فشار مدرنیزاسیون، ساخت جاده‌ها و شهرک‌ها و شکارچیان همگی شلیک‌های مرگ بار به سوی یوزپلگ آسیایی هستند و شمار آنها به کمتر از ۱۰۰ کاهش یافته اما زمان برای نجات یوز داریم.

سلامت نیوز: نماینده مقیم سازمان ملل متحد گفت: اگرچه فشار مدرنیزاسیون، ساخت جاده‌ها و شهرک‌ها و شکارچیان همگی شلیک‌های مرگ بار به سوی یوزپلگ آسیایی هستند و شمار آنها به کمتر از ۱۰۰ کاهش یافته اما زمان برای نجات یوز داریم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از نسیم، گری لوئیس در مراسم مراسم نکوداشت محیط بانان برجسته و فعالان پروژه حفاظت از یوز پلنگ آسیایی اظهار داشت: خانم‌ها و آقایان محیط بان ایران قهرمان هستند آنان قهرمانان بومی ما و قهرمانان جهان هستند.

معصومه ابتکار رئیس سازمان محیط زیست نیز در این مراسم گفت: جایگاه محیط بانان در کشور به عنوان خط مقدم دفاع از تنوع زیستی و  گونه‌های در معرض انقراض باید مورد توجه و بازشناسی و تقویت شود.

وی افزود: مساله حفاظت از یوز آسیایی یک موضوع جهانی است و باید در سطح جوامع محلی تا عالی‌ترین سطوح ملی و بین المللی گسترش یابد.

رئیس سازمان محیط زیست تاکید کرد: این سازمان برنامه ریزی‌های گسترده‌ای را برای ارتقاع سطح حفاظت زیستگاه یوز و دیگر گونه‌های در حال انقراض آغاز کرده است و استفاده از تجهیزات مدرن، ارتقای توانمندی محیط بانان و بهبود وضع معیشتی شان به مرحله عملیتانی رسیده است.

ابتکار مراسم نکوداشت محیط بانان و فعالان پرو‍ژه حفاظت از یوز پلنگ آسیایی را برنامه مشترک سازمان ملل متحد و سازمان‌های مردم نهاد خواند.

در این مراسم از فعالیت محیط بانان "سید جلال موسوی از منطقه حفاظت شده بافق در استان یزد، علی اکبر قربانلو رئیس ژارک ملی توران در استان سمنان، اسدالله حاتمی محیط بان حیات وحش نایبندان شهر طبس، حسین هراتی محیط بان ژناهگاه حیات وحش و ژارک ملی ضامن آهو در خراسان شمالی  و مرتضی عزیزی از ژارک ملی سیاه کوه در استان یزد" تقدیر به عمل آمد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha