دوشنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۰

نماینده مردم نور در مجلس٬ با انتقاد از نبود متولی مشخص برای ساماندهی امور دریا و سواحل٬ گفت: رشد بی‌رویه آمار غرق‌شدگان در 4 ماهه نخست سال جاری در نتیجه بی‌توجهی مسئولان زنگ خطری برای جامعه است.

سلامت نیوز: نماینده مردم نور در مجلس٬ با انتقاد از نبود متولی مشخص برای ساماندهی امور دریا و سواحل٬ گفت: رشد بی‌رویه آمار غرق‌شدگان در 4 ماهه نخست سال جاری در نتیجه بی‌توجهی مسئولان زنگ خطری برای جامعه است.

عبدالوحید فیاضی در گفت وگو با خانه ملت٬ با بیان اینکه همه ساله همزمان با آغاز فصل تابستان و اوج‌گیری مسافرت‌ها میزان غرق‌شدگان در دریا در استان‌های شمالی کشور نیز افزایش می‌یابد٬ گفت: متاسفانه نبود متولی مشخص در بحث ساماندهی سواحل و دریا به اوج‌گیری تعداد غرق شدگان در فصول گرم سال منجر شده است.

نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی٬ افزود: فقدان برنامه مشخص برای عمران سواحل و همچنین نبود زیرساخت‌های فرهنگی لازم هرساله به عزا دار شدن بسیاری از مسافران در سفر به مناطق شمالی کشور منجر می شود. 

این نماینده مردم در مجلس نهم٬ با مهم خواندن نقش نظارتی استانداری و همچنین وزارت کشور در ساماندهی سواحل و دریا٬ تصریح کرد: متاسفانه واگذاری مسئولیت حفظ و نگهداری دریا و سواحل به ارگان‌های مختلف و همچنین شانه خالی کردن نهادهای مسئول در انجام وظایف هر ساله مسبب مرگ بسیاری از عزیزان در نتیجه غرق شدن در دریا می‌شود.

فیاضی با بیان اینکه مسئولان هنوز نتوانستند برای کاهش میزان غر‌ق‌شدگان در دریا تدابیر مناسبی بی‌اندیشند٬ افزود: هر چند شاید آمار غرق شدگان در 4 ماه نخست سال جاری به نسبت مدت مشابه در سال گذشته کاهش یافته باشد اما هنوز هم مرگ 315 نفر در 4 ماهه نخست سال جاری تعداد بسیار زیادی است.

وی ادامه داد: امید است با اتخاذ تدابیر مناسب از سوی مسئولان علاوه بر کاهش آمار مرگ و میر در دریا شاهد بهبود وضعیت سواحل کشور نیز باشیم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نهم٬ با یادآوری مطرح شدن بحث عمران سواحل و دریا در مجلس٬ گفت: مطرح کردن چنین مباحثی در مجلس که گاهی با مخالفت برخی نمایندگان نیز مواجه می‌شود تنها برای کمک به کاهش آمار غرق شدگان در دریا و بهبود شرایط آن است.

نماینده مردم نور در مجلس شورای اسلامی٬ با بیان اینکه استفاده از موقعیت توریستی استان مازندارن نیازمند تامین امنیت جانی مسافران است٬ افزود: امید است در برنامه ششم توسعه به بحث ساماندهی سواحل و دریا با دقت بیشتری توجه شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha