معاون پرستاری وزارت بهداشت و رئیس سازمان نظام پرستاری معتقد است که با اجرای قانون تعرفهگذاری خدمت پرستاری در آیندهای نزدیک نظام پرداخت به پرستاران متحول خواهد شد.

سلامت نیوز: معاون پرستاری وزارت بهداشت و رئیس سازمان نظام پرستاری معتقد است که با اجرای قانون تعرفهگذاری خدمت پرستاری در آیندهای نزدیک نظام پرداخت به پرستاران متحول خواهد شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، محمد میرزابیگی در سفر به لرستان و در جمع پرستاران این استان گفت: با پیگیری مستمر و فراوانی که طی سنوات گذشته و به دنبال تاسیس سازمان نظام پرستاری و متعاقب آن نیز با ایجاد معاونت پرستاری در وزارت بهداشت بهعمل آمده، اقدامات و فعالیتهای بسیار خوب و موثری در راستای احقاق حقوق پرستاران انجام شده که با این فعالیتها وضعیت پرستاری نسبت به گذشته نهچندان دور بسیار متفاوت و متحول شده است و همکاری وزارت بهداشت در ادوار مختلف، حمایتهای نمایندگان مجلس شورای اسلامی، تلاش و مداومت صاحبنظران پرستاری و مشارکت پرستاران فعال این حرفه در به بار نشستن این اقدامات، درخور تحسین و قابل تقدیر است .

وی از اجرای قانون تعرفهگذاری خدمات پرستاری در آینده نزدیک خبر داد و افزود: اجرای این قانون که بهصورت پایلوت در چند نقطه از کشور اجرا و سپس به سراسر کشور تعمیم داده خواهد شد، نظام پرداخت پرستاران را متحول خواهد کرد. قانون تعرفهگذاری خدمات پرستاری برای اولین بار و فقط در جمهوری اسلامی ایران تدوین شده است.

میرزابیگی تهیه و تدوین سند عرضه و تقاضای نیروهای گروه پرستاری، زمانسنجی و پژوهش در مورد 570 خدمت پرستاری، سیاستگذاری در جهت ماندگاری پرستاران، برنامهریزی اصولی برای تنظیم ظرفیت پذیرش دانشجو در رشته پرستاری با هدف تعادل و توازن جنسیتی، اجرا طرح دانشجویی در بالین و جذب نیرو از این طریق با هدف جبران کسری پرستاران و صلاحیت حرفهای کشور را از دیگر اقدامات معاونت نوپای پرستاری در این مدت کوتاه کمتر از یک ساله برشمرد و تصریح کرد: با اجرای آنها در چند سال آینده وضعیت حرفه پرستاری و شاغلین در آن به شدت متحول خواهد شد.

همچنین دکتر سیاوش بیرانوند معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان در این دیدار گفت: سال گذشته در لرستان 1900 پرستار، زحمت مراقبت از 130 هزار بیمار با متوسط اقامت سه روز در بستر را برعهده داشتهاند که با اجرای برنامه تحول نظام سلامت میزان ارائه خدمات درمانی 30 تا 40 درصد افزایش یافته و به تبع آن زحمت پرستاران نیز به همین میزان افزایش یافته که تلاشها و زحمات این قشر فرهیخته و تلاشگر در خور تحسین و تقدیر است.


گفتنی است دکتر میرزابیگی صحبتها و درد دلهای پرستاران لرستانی را شنید و با مطالبات این قشر آشنا شد. کمبود کادر پرستاری بهویژه پرستار مرد در مراکز درمانی، بازنشستگی پیش از موعد و لحاظ نشدن قانون مشاغل سخت و زیانآور برای پرستاران، کمبود امکانات رفاهی، کم توجهی به نقش پرستاران در برنامه تحول نظام سلامت و عدم افزایش حقوق و مزایای آنها در ارتباط با این برنامه مهم و پایین بودن دریافتی پرستاران از جمله مطالباتی بود که توسط پرستاران حاضر در دیدار و روسای سازمانهای نظام پرستاری خرمآباد، بروجرد و دیگر شهرهای استان بیان شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha