سه‌شنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۵
کد خبر: 119309

احتمال ابتلای به آسم در نوزادان مادران بارداری که 3 ماهه دوم بارداری خود را در مکانی با هوای آلوده گذرانده‌اند، زیاد است.

سلامت نیوز: احتمال ابتلای به آسم در نوزادان مادران بارداری که 3 ماهه دوم بارداری خود را در مکانی با هوای آلوده گذرانده‌اند، زیاد است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سلامانه، محققان معتقدند مادران بارداری که در شهرهای آلوده زندگی می‌کنند، روزانه هوای آلوده زیادی را استنشاق خواهند کرد و این آلودگی به اندازه استعمال سیگار بر سلامت جنین، مخصوصا سلامت سیستم تنفسی او، تاثیر منفی می‌گذارد.

به گزارش هلث‌دی نیوز،دکتر ماتیلدا، سرپرست این تحقیقات از دانشکده پزشکی نیویورک سیتی می‌گوید: «ابتلا به اختلالات تنفسی مانند آسم در نوزادان به‌خاطر استنشاق هوای آلوده توسط مادران آنها، به‌دلیل ایجاد اختلال در سیستم تنفسی در دوران جنینی، وجود خواهد داشت».

از این رو به مادران باردار، مخصوصا در 3 ماهه دوم بارداری توصیه می‌شود که تا می‌توانند در معرض هوای آلوده قرار نگیرند. اگر امکان زندگی در شهری با هوای پاک‌تر برای آنها وجود دارد، حتما این کار را بکنند.

در غیر این‌صورت، در روزهای آلوده در و پنجره‌های خانه را ببندند. از ترددهای غیرضروری در سطح شهر خودداری کنند. هنگام خروج از منزل از ماسک‌های فیلتردار کمک بگیرند. در منزل از دستگاه‌های تصفیه هوا، به‌خصوص در اتاق خواب استفاده کنند. میوه و سبزی تازه بیشتری در طول روز بخورند تا سموم واردشده احتمالی از بدنشان دفع بشود. مصرف شیر روزانه که دفع‌کننده سموم از بدن است را هم فراموش نکنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha