مسئول دادگاه بدوی سازمان نظام پزشکی گفت: در حدود 20 تا 25 درصد شکایت‌ها از تخلف پزشکان رأی به محکومیت پزشکان داده شده است.

چند درصد از شکایت‌های پزشکی به محکومیت پزشک می‌انجامد؟

سلامت نیوز:مسئول دادگاه بدوی سازمان نظام پزشکی گفت: در حدود 20 تا 25 درصد شکایت‌ها از تخلف پزشکان رأی به محکومیت پزشکان داده شده است.

دکتر ایرج خسرونیا در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه امور انتظامی سازمان نظام پزشکی در زمینه تخلفات پزشکان آمار دقیق را نداشته و منتشر نمی‌کند، گفت:اما در حدود 20 تا 25درصد شکایت‌از تخلف پزشکان رأی به محکومیت پزشکان داده شده است.

خسرونیا با بیان اینکه یکی از اقدامات انجام شده در امور انتظامی سازمان نظام پزشکی برخورد با مسائل زیرمیزی بوده، ادامه داد: احکام صادر شده در این زمینه شامل توبیخ کتبی، درج در پرونده و محرومیت از طبابت بوده است.

وی همچنین درمورد تبلیغات گوناگون از سوی پزشکان که باعث گمراهی بیمار شده و سلامت بیمار را با خطر مواجه می‌کند، افزود:سازمان نظام پزشکی در برخورد با این تخلفات و برای جلوگیری از آن اشد مجازات را تعیین کرده است.

خسرونیا بیشترین تخلفات صورت گرفته را به ترتیب در حوزه پزشکان عمومی، متخصصان زیبایی، زنان و زایمان و جراحان عنوان کرد.

رییس هیات مدیره جامعه پزشکان داخلی با اشاره به رسیدگی ماهیانه 50 تا 60 پرونده در مورد تخلفات تصریح کرد: سعی می‌کنیم ضمن حفظ احترام جامعه پزشکی و رعایت شان آنها، مردم را نیز نسبت به حقوق‌شان آشنا کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha