یک فوق تخصص جراحی پلاستیک با بیان اینکه 40 درصد افرادی که عمل زیبایی بینی انجام می دهند نیازی به آن ندارند، گفت: جراحی زیبایی بینی بین مردان از زنان بیشتر شده است.

سلامت نیوز: یک فوق تخصص جراحی پلاستیک با بیان اینکه 40 درصد افرادی که عمل زیبایی بینی انجام می دهند نیازی به آن ندارند، گفت: جراحی زیبایی بینی بین مردان از زنان بیشتر شده است.

دکتر غلامرضا امیریان در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه میزان جراحی زیبایی و خصوصا جراحی بینی در ایران نسبت به بسیاری از کشورهای دیگر بالاتر است، اظهار کرد: تنها 60 درصد افرادی که برای جراحی بینی مراجعه می کنند به جراحی نیاز واقعی دارند.

وی دلایل بالا بودن آمار بالای جراحی بینی در ایران را عمدتا ناشی از مسائل فرهنگی و چشم و هم چشمی دانست.

آمار جراحی بینی مردان در حال پیشی گرفتن از زنان است

این استاد دانشگاه افزود: دلیل دیگر آمار بالای جراحی بینی در ایران این است که ساختار بینی جمعیت آسیا و خاورمیانه بزرگ است و بسیاری از افراد علاقمند به کوچک کردن آن هستند.

امیریان افزایش احساس زیبایی و اعتماد به نفس را نیز از دیگر عوامل گرایش به عمل زیبایی بینی دانست و تاکید کرد: البته این عامل در کشور ما نسبت به سایر کشورها کمتر دیده می شود.

وی خاطرنشان کرد: البته برخی افراد هستند که انحراف بینی شدید دارند و عمل جراحی بینی برای آنها ضروری است و پس از عمل انحراف یک عمل زیبایی هم انجام می دهند.

به گفته این فوق تخصص جراحی پلاستیک امروزه گرایش به عمل زیبایی بینی بین مردان نیز بالا رفته و حتی در حال بیشتر شدن نسبت به آمار زنان است.

امیریان در خصوص پیامدهای احتمالی عمل زیبایی بینی در صورتی که صحیح و اصولی انجام نشود نیز یادآوری کرد: عمل غیراصولی می تواند مشکلات آناتومی، تنفسی و سینوس را برای فرد ایجاد کند.

وی با بیان اینکه در برخی موارد این عوارض جبران ناپذیر است، گفت: گاهی فرد دچار مشکل بویایی می شود و حتی هنگام خواب نیز با مشکل مواجه خواهد شد.

این استاد دانشگاه معتقد است در برخی موارد عوارض روحی عمل زیبایی بینی از عوارض فیزیکی ان وخیم تر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha