واردات بنزین آلوده عاقبت گریبان مسعو میرکاظمی وزیر نفت دولت احمدی‌نژاد را گرفت.

مقصر تولید "بنزین آلوده" احمدی‌نژاد است

سلامت نیوز: واردات بنزین آلوده عاقبت گریبان مسعو میرکاظمی وزیر نفت دولت احمدی‌نژاد را گرفت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت تدبیر خبر،او که عضو جبهه پایداری در مجلس است و زمانی ریاست کمیسیون انرژی مجلس را بر عهده داشت، با شکایت سه وکیل و به دلیل آنچه که آنان «پرونده تولید بنزین‌های آلوده عنوان کردند، به دادگاه احضار شده است. اگرچه امیرعباس سلطانی عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس نهم میرکاظمی بی تقصیر است و تولید و واردات بنزین‌های آلوده با دستور احمدی‌نژاد صورت می‌گیرفت. که البته بعید می دانم که از آلوده بودن بنزین‌ها اطلاعی داشتند.

 
گویا پرونده بنزین‌های آلوده قرار نیست به این زودی بسته شود. پیش‌تر معصومه ابتکار رئیس سازمان محیط زیست در نامه‌ای یکی از عوامل اصلی آلودگی هوا را بنزین تولیدی پتروشیمی‌ها عنوان کرده بود. پس از مدتی تولید بنزین از سوی پتروشیمی‌ها متوقف شد.


امیرعباس سلطانی می‌گوید: «پرونده بنزین‌های آلوده بیش از اینکه بحث تخصصی باشد تبدیل به یک چالش سیاسی شده است. چرا که هم بنزین پالایشگاه‌ها آلودگی دارد و برخی می گویند حتی بنزینی که در حال حاضر وارد می‌کنیم کاملا پاک و قابل قبول نیست. تولید بنزین از سوی پتروشیمی‌ها هم خوشبختانه مدتی است که حذف شده است.»


نماینده بروجن در مجلس شورای اسلامی بیان کرد که «به دلیل همین مباحث ما به وزارت نفت پیشنهاد دادیم برای اینکه این چالش برطرف شود بنزین را به آزمایشگاهی در خارج از کشور بدهند آزمایش کنند و مشخص شود که کدام بنزین آلوده است. البته زمانی که سازمان محیط زیست اعلام کرد بنزین پتروشیمی ها دلیل آلودگی هوا است، تولید بنزین از سوی پتروشیمی ها حذف متوقف شد.»


او تاکید کرد که «همه پالایشگاه‌های کشور نیز به جز اراک و تبریز، فاقد برج تقطیر هستند و به همین دلیل درصد آلودگی بنزین تولیدی بسیار بالا است. گرچه بسیاری اعتقاد دارند بنزین مصرفی کشور چه وارداتی و چه تولید پالایشگاه‌ها به دلیل آنکه هنوز با سیستم قدیمی کار می‌کنند، آلودگی دارند.»


عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس نهم با بیان اینکه بنزینی که هم اکنون هم مصرف می‍ شود کیفیت لازم را ندارد، می‌گوید: «در حالی که فقط دو پالایشگاه استاندارد در کشور داریم داریم، نباید انتظار بنزین سالم هم داشته باشیم.»


سلطانی در عین حال مسعود میرکاظمی وزیر سابق نفت دولت محمود احمدی‌نژاد در واردات بنزین آلوده بی‌تقصیر می‌داند و می گوید: «واردات این بنزین‌ها سیاست شخص محمود احمدی‌نژاد بوده است به دستور او انجام تمام واردات صورت می‌گرفت.»


او بر این باور است که «در آن برهه از زمان دستگاه‌های نظارتی مانند دیوان محاسبات، سازمان بازرسی و مجلس و حتی محیط زیست به وظیفه خود به درستی عمل نکردند.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha