سه‌شنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۰

ستایش دختر هشت ساله یی كه بارها از سوی والدینش مورد آزار و اذیت قرار گرفته و در خیابان ها سرگردان شده بود، سرانجام با حكم دادستانی شوشتر، تحویل سازمان بهزیستی شد.

سلامت نیوز:ستایش دختر هشت ساله یی كه بارها از سوی والدینش مورد آزار و اذیت قرار گرفته و در خیابان ها سرگردان شده بود، سرانجام با حكم دادستانی شوشتر، تحویل سازمان بهزیستی شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه اعتماد،دیدن دختری با چهره یی زرد و زار كه صبح تا شب در پارك بی هدف پرسه می زند، نخستین چیزی نبود كه توجه شهروندان شوشتری كه به پارك شهید مطهری می آمدند را به خود جلب كرد. آنها از مدت ها پیش این دختر را می دیدند كه تك و تنها روز را به شب می رساند. طی مدتی كه دخترك در پارك بود، كسی را ندیده بودند كه از او مراقبت كند، نه پدری بالای سرش بود و نه مادری. برای آنها جای سوال بود كه این دختر تك و تنها در پارك چه می كند؟
   
    پدر و مادرم من را از خانه بیرون می كنند
    سرانجام یكی از شهروندان جلو رفت و از دخترك پرسید در پارك چه می كند و پدر و مادرش كجا هستند؟ ترس و دلهره در چشمان دختر كوچك كه نامش ستایش بود، مشخص بود: «پدر و مادرم از من می خواهند هر روز صبح از خانه بیرون بروم و آخر شب به خانه برگردم. آنها نمی گذارند در خانه بمانم، معتاد هستند و مواد مصرف می كنند، من نمی دانم در خانه چه می گذرد.»
    این تنها جمله یی نبود كه ستایش بر زبان راند. روی دست های دخترك، پر از جراحت بود. به گفته ستایش، پدرش با او و خواهر كوچك ترش بدرفتاری می كرد و با شیلنگ كتك شان می زد. با چای داغ بدنش را می سوزاند. جای سوختگی ها روی پوست ستایش گواه زنده حرف هایش بود. پدرش به او می گفت كه صبح كه شد باید از خانه بیرون برود. دخترك هم برای اینكه از پدرش كتك نخورد، به پارك می رفت و صبح را در پارك به شب می رساند و همه جا كه تاریك می شد دوباره به خانه برمی گشت. ستایش نه راه پس داشت و نه راه پیش. پارك شده خانه اش و مجبور بود همانجا سر كند. اما كسانی كه به پارك می آمدند و از شرایط زندگی دخترك باخبر شده بودند، نمی توانستند بی تفاوت از كنار او بگذرند و به همین خاطر برای او غذا می آوردند تا از گرسنگی تلف نشود. دخترك صبح كه از خانه خارج می شد، به پارك می آمد و تا هر زمانی كه در پارك بود، یكی از شهروندان كنار او می نشست تا خطری تهدیدش نكند. اما این وضعیت قرار بود تا كی ادامه پیدا كند؟ یكی از افرادی كه در جریان زندگی ستایش قرار گرفته بود، موضوع دخترك را به دادگستری و بهزیستی شوشتر اطلاع داد.
   
    پدر و مادر كودك آزار
    وقتی ماموران اورژانس اجتماعی متوجه شدند چه اتفاقی برای ستایش افتاده است، به در خانه او مراجعه كردند. اما پدر و مادرش در را به روی آنها باز نكردند و چون حكم ورود به خانه را هم نداشتند، از همسایه ها در مورد وضعیت پدر ومادر ستایش سوال كردند و آنها هم گفتند كه والدین او معتاد هستند و دخترك در شرایط بدی با آنها زندگی می كند.
    دادستان شوشتر كه گزارش ماموران اورژانس اجتماعی را روی سایت های خبری خوانده بود، دستور داد تا تحقیقات گسترده یی در این زمینه آغاز شود. گزارش بهزیستی به دادستانی ارسال شد و با ادله ومدارك موجود، وقتی برای دادستانی محرز شد كه جرم كودك آزاری اتفاق افتاده است، به عنوان مدعی العموم وارد عمل شد.
   
    بهزیستی حامی ستایش
    بهزیستی شوشتر نیز وارد عمل شد و پس از كش و قوس های فراوان بالاخره بچه ها را از پدر و مادرشان گرفت و به بهزیستی منتقل كرد. رییس بهزیستی شوشتر، گفته بود: ما به زودی ستایش و هر كودكی كه در آن خانه باشد را به بهزیستی منتقل خواهیم كرد و تا زمانی كه اطمینان حاصل نكنیم آنها در امنیت هستند بچه ها در بهزیستی خواهند ماند.
   
    ستایش به بهزیستی سپرده شد
    حیدر نجفی، فرماندار شوشتر نیز در خصوص این پرونده گفت: والدین این دختربچه از سوی مقامات قضایی مورد بازجویی قرار گرفتند و در نهایت عدم صلاحیت این افراد برای نگهداری از ستایش ثابت شد. نجفی اظهارداشت: دادستانی شوشتر نیز حكم عدم صلاحیت پدر و مادر و واگذاری سرپرستی ستایش به بهزیستی را صادر كرد.
    فرماندار شوشتر ادامه داد: در حال حاضر ستایش در یكی از مراكز نگهداری كودكان در بهزیستی شوشتر نگهداری می شود و وضعیت عمومی وی خوب گزارش شده است.
    نجفی درباره شرایط نگهداری «ستاره»، خواهر كوچك تر ستایش نیز گفت: خواهر شیرخواره ستایش اكنون نزد مادر است اما به دلیل سابقه یی كه والدین آن در خصوص ستایش داشته اند، به شدت از سوی كارشناسان بهزیستی مورد ارزیابی و رصد قرار می گیرند تا خواهر ستایش نیز به ماجرای مشابه دچار نشود و امنیت ستاره تامین شود.
    پدر كودك آزار به دلیل اعتیاد به موادمخدر در بازداشت است و از مادر ستایش برای نگهداری ستاره تعهد گرفته شد تا دختر كوچك تر بدون مشكلاتی كه خواهرش تجربه كرده است، نزد او زندگی كند. ستایش نیز به یك مركز نگهداری كودكان در بهزیستی شوشتر سپرده شده است.
   
   


 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha