سه‌شنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۹

روانشناسان تاکید دارند که خوردن وعده‌غذایی شام در کنار خانواده برای بهبود سلامت روانی نوجوانان مفید است.

سلامت نیوز: روانشناسان تاکید دارند که خوردن وعده‌غذایی شام در کنار خانواده برای بهبود سلامت روانی نوجوانان مفید است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، متخصصان دریافتند این عادت مثبت برای خوردن وعده غذایی شام به پیشگیری از بروز رفتارهای خشونت آمیز و ارعاب‌های رایانه‌ای که در آمریکا در هر یک مورد از پنج نوجوان مشاهده می‌شود کمک می‌کند. برخلاف رفتارهای خشونت‌آمیز معمول و رایج که اغلب جسم فرد را به خطر می‌اندازد، ارعاب‌های رایانه‌ای پیامدهای خطرزای روانی برای فرد دارند که مستقیما بر افزایش خطر ابتلا به برخی مشکلات رفتاری تاثیر می‌گذارد.

متخصصان در بررسی خود به مطالعه رابطه بین ارعاب رایانه‌ای و سلامت روان برای بررسی تاثیر خوردن شام در کنار اعضای خانواده پرداختند. در این مطالعه متخصصان اطلاعات مرتبط با 18 هزار و 834 دانش آموز 12 تا 18 ساله از 49 مدرسه در آمریکا را مورد بررسی قرار دادند و وجود مشکلاتی همچون اضطراب، افسردگی، اقدام به خودکشی، تمایل به درگیر شدن با دیگران و مصرف موادالکلی و موادمخدر را در آنان ارزیابی کردند.

به گزارش ساینس ورلد ریپورت، نتایج این مطالعه حاکی از آن بود که نزدیک به 19 درصد این دانش آموزان طی 12 ماه گذشته قربانی ارعاب رایانه‌ای بوده‌اند. هرچند متخصصان مشاهده کردند خوردن وعده غذایی شام در کنار خانواده به کاهش این تهدیدها کمک می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha