رییس سازمان نظام پزشکی کشور بر لزوم اصلاح سهم سلامت از درآمد ملی و واقعی شدن سرانه درمان و تعرفه‌های پزشکی در کشور تاکید کرد.

دکتر شهاب‌الدین صدر روز گذشته در مراسم افتتاحیه ساختمان نظام پزشکی مشهد، واقعی شدن سرانه سلامت را در اصلاح اقتصاد سلامت کشور و اصلاح نظام درمان موثر دانست و افزود: تا زمانی که این اصلاحات صورت نگیرد، مشکلات موجود همچنان ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: مردم 80 درصد خدمات بستری را از بیمارستان‌های دولتی دریافت می‌کنند و تلاش برای ارائه خدمات بهتر در این بیمارستان‌ها باعث می‌شود، هزینه‌ها از دوش مردم برداشته شود.

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در صورتی که به اصول قانون اساسی و چارچوبی که در برنامه 20 ساله مشخص شده عمل کنیم، مشکلات امروز کشور به ویژه در عرصه سلامت برطرف می‌شود.

وی ادامه داد: گاهی مطالب آرمانی را اعلام می‌کنیم اما در عمل محقق نمی‌شوند چون این قسمت از کار را یاد نگرفته‌ایم.

دکتر صدر، عزم ملی، مشارکت بین بخشی و پیگیری جدی و نظام‌مند را از عوامل موثر در ارتقای سلامت جامعه برشمرد و با تاکید بر لزوم مشارکت بیشتر مردم در این امور گفت: تنها 25 درصد عوامل موثر در سلامت جامعه در اختیار جامعه پزشکی است.

وی با بیان این که توجه ویژه به سلامت مردم، کشور را در مسیر پیشرفت به پیش می‌راند، افزود: برنامه‌ریزان، مسوولان و تصمیم‌گیران باید اولویت و اهمیت ویژه‌ای به امر سلامت جامعه داشته باشند.

دکتر صدر با اشاره به پیشرفت‌های کمی و کیفی نظام پزشکی کشور در سال‌های اخیر گفت: امروزه بحث بیکاری در گروه‌های پزشکی از مشکلات مهم این قشر از جامعه است به طوری که در حال حاضر دو سوم ماماها بیکار هستند.

وی از عضویت بیش از 200 هزار نفر در خانواده نظام پزشکی کشور خبر داد و گفت: از 110 هزار نفر پزشک عضو سازمان، 80 هزار نفر پزشک عمومی و 30 هزار نفر متخصص و فوق تخصص هستند.

رییس سازمان نظام پزشکی کشور ادامه داد: 22 هزار و 500 دندانپزشک، 14 هزار و 500 پزشک داروساز، 50 هزار ماما و 5 هزار متخصص علوم آزمایشگاهی عضو سازمان نظام پزشکی در کشور فعالیت می‌کنند.

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان این که مشکلات اخیر در بحث درمان و سلامت کشور موجب کدورت جامعه پزشکی شده است، گفت: طبابت امر شفا و احیا الهی را تحقق می‌بخشد و از این رو حرفه‌ای مقدس است.

به گزارش ایسنا منطقه خراسان، سالن اجتماعات ساختمان نظام پزشکی مشهد به پاس زحمات دکتر محمد تقی صراف شیرازی، متخصص کودکان و از پیشکسوتان طب شهر مشهد، به نام این پزشک باسابقه نامگذاری و در مراسم افتتاحیه ساختمان نظام پزشکی از وی قدردانی شد.

دکتر صراف 80 ساله از اعضا هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد است.

گفتنی است، در این مراسم رییس کل دادگستری استان، نماینده مردم مشهد در مجلس، مدیرکل پزشکی قانونی استان، رییس سازمان نظام پزشکی مشهد، متخصصان، پزشکان و جمعی از اساتید دانشگاه علوم پزشکی مشهد حضور داشتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha