چهارشنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۱

نكته مهم، تاثیر این مخدر بر وقوع قتل های خانوادگی است. طی 55روز، 14 فقره قتل از سوی معتادان به شیشه در كشور رخ داده است كه در مورد آن معتادان بستگان درجه یك خود مانند همسر، پدر، مادر یا فرزند را به قتل رسانده اند.

ارتباط شیشه با قتل های خانوادگی

سلامت نیوز: نكته مهم، تاثیر این مخدر بر وقوع قتل های خانوادگی است. طی 55روز، 14 فقره قتل از سوی معتادان به شیشه در كشور رخ داده است كه در مورد آن معتادان بستگان درجه یك خود مانند همسر، پدر، مادر یا فرزند را به قتل رسانده اند.

دكتر مجید ابهری،آسیب شناس اجتماعی در روزنامه اعتماد نوشت:
با تغییر الگوی مصرف از مواد مخدر سنتی به صنعتی در كشور متاسفانه شاهد هستیم ناتوی فرهنگی تمام ظرفیت سخت افزاری و نرم افزاری خود را در گسترش تولید و مصرف ماده مخدر شیشه در كشور گذاشته است.

افزایش تعداد آشپزخانه های تولید ماده مخدر شیشه و راه اندازی كارگاه های تولید در مرزهای شرقی و همچنین نسیه دادن پیش ساز ها به تولیدكنندگان داخلی باعث شده قیمت هر كیلو ماده مخدر شیشه از 90میلیون تومان در سال 89 به 30میلیون تومان كاهش پیدا كرده است. همچنین با توجه به اینكه اكثر مصرف كنندگان، نوجوانان و جوانان هستند سلول های مغزی آنها به مواد شیمیایی حساس تر بوده و سریع تر دچار حالت توهم می شوند.

نكته مهم، تاثیر این مخدر بر وقوع قتل های خانوادگی است. طی 55روز، 14 فقره قتل از سوی معتادان به شیشه در كشور رخ داده است كه در مورد آن معتادان بستگان درجه یك خود مانند همسر، پدر، مادر یا فرزند را به قتل رسانده اند. شیشه مانند بسیاری از مخدرهای دیگر نخستین تاثیر خود را روی قسمتی از مغز می گذارد. این قسمت مربوط به هیجانات و توهمات است، یعنی همان قسمتی كه در زمان شادی یا لذت بردن بیشتر فعال است. یعنی همان قسمت مثبتی از مغز انسان كه در خنده ها، شادی ها یا داشتن ارتباط جنسی با انسان ها همراه است.

افرادی كه مواد مصرف می كنند، بعد از مدتی مصرف به خصوص مخدرهای صنعتی عكس العمل های این قسمت از مغز را به شكل شدید و بیمارگونه یی بالاتر می برد و بعد از مدتی نیز آن را از كار می اندازد. بعد از مدتی نیز مغز دیگر توان تجزیه و تحلیل یا تفكر ندارد. حتی مواد مخدر صنعتی عمر افراد را به سه سال هم می تواند كاهش دهد. اما پیش از مرگ یا از كار افتادن مغز فرد دست به كارهای غیرعادی می زند به طوری كه این مواد می تواند برای فرد ایجاد توهم كند یا دستور قتل بدهد.
   
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha