سازمان امداد و نجات هلال احمر از تخلیه ۱۶۰ مسافر مترو در ایستگاه آزادی خبر داد و اعلام کرد ۱۵ نفر که دچار مشکلات تنفسی شده بودند، خدمات اکسیژن‌تراپی دریافت کردند.

سلامت نیوز: سازمان امداد و نجات هلال احمر از تخلیه ۱۶۰ مسافر مترو در ایستگاه آزادی خبر داد و اعلام کرد ۱۵ نفر که دچار مشکلات تنفسی شده بودند، خدمات اکسیژن‌تراپی دریافت کردند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، ساعت 18:55 روز گذشته مترو تهران در خط 4 دچار حریق شد.

در پی وقوع حریق در ایستگاه آزادی 160 مسافر مترو به سرعت تخلیه شدند.

شروع حریق از زیر واگن مترو بود و دود ناشی از آن مشکلات تنفسی را برای 15 نفر از مسافران ایجاد کرد.

حسین درخشان سخنگوی سازمان امداد و نجات هلال احمر در گفت‌و گو با فارس از حضور دو تیم امداد و نجات در این حادثه و همکاری با اورژانس و آتش‌نشانی خبر داد.

وی گفت: امدادگران هلال احمر به 15 نفر از مسافرانی که دچار دودگرفتگی شده بودند، خدمت‌رسانی کردند و با اکسیژن‌تراپی توانستند وضعیت جسمی آنها را بهبود ببخشند.

حسن عباسی، مدیر روابط عمومی اورژانس تهران نیز گفت: برابر آمار قطعی، 10 نفر در جریان این حادثه مصدوم شدند که 6 نفر از آنان به بیمارستان‌های حضرت رسول (ص) و فیاض بخش منتقل شدند و 4 تن دیگر نیز به شکل سرپایی در محل مداوا شدند.

انجام اطفا حریق در ساعت 21:10 شب گذشته به پایان رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مترو ساز ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
    0 0
    استاندارد ایستگاههای مترو اینه که در انتهای هر سکو باید یک خروجی اضطراری که در مواقع ضرورت (بخصوص آتش سوزی) امکان تخلیه کامل ایستگاه را فراهم کند وجود داشته باشد. در زمان طراحی کلیه ایستگاهها توسط مشاوران مترو این خروجی های اضطراری در نظر گرفته شده اما متاسفانه به دلیل عدم تملک زمین های مربوط به پله های اضطراری و یا تسریع در بهره برداری از سکو و یا کم کردن هزینه های ساخت ایستگاهها، ساختن خروجی های اضطراری و گالری های مربوطه به بعد موکول شدند. همانطور که همگان می دانند با لطفی که دولت سابق و شخص ا.ن. در حق مترو نمودند خیلی از این سازه های جانبی ایستگاهها تکمیل نشده و مدیریت جدید مترو نیز (بعد از گذشت حدود 4 سال) اقدام موثری در انجام عملیات تکمیلی ایستگاهها انجام نداده است و بیشتر به دنبال فرهنگ سازی در محیط ایستگاههای مترو بوده تا استاندارد سازی فضاهای عمومی مترو. حتی در بخش بهره برداری نیز به خیلی از ضوابط و استانداردها توجه ندارند. البته از مدیریت بهره برداری حاضر مترو نیز (که سابقه ای در این حوزه ندارند و بعد از مهندس بدیعی سرکار آمدند) انتظار چندانی نمی رود، حتی مشاهده شده که خیلی از خروجی های اضطراری را قفل زده و بسته اند! آیا رواست که تاوان اینها را مردم بدهند؟