رئیس سازمان غذا و دارو گفت: ۸ میلیون دوز واکسن در برنامه کشوری واکسیناسیون و در طرح تحول نظام سلامت برای دو واکسن پنتاوالان و فلج اطفال تزریقی وارد کشور می‌شود.

سلامت نیوز: رئیس سازمان غذا و دارو گفت: ۸ میلیون دوز واکسن در برنامه کشوری واکسیناسیون و در طرح تحول نظام سلامت برای دو واکسن پنتاوالان و فلج اطفال تزریقی وارد کشور می‌شود.

رسول دیناروند در گفت‌وگو با فارس، در رابطه با اجرای فاز جدید واکسیناسیون کشوری در برنامه تحول نظام سلامت گفت: دو واکسن پنتاوالان و فلج اطفال تزریقی به برنامه واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود که در مورد واکسن پنتاوالان که واکسن پنج‌گانه است در نیمه دوم سال به این طرح اضافه می‌شود و تصمیم‌گیری‌های آن انجام شده است.

وی ادامه داد: واکسن فلج اطفال که نوع تزریقی آن به شبکه وارد می شود. سال آینده به سیستم ارائه خدمات و طرح کشوری واکسیناسیون افزوده خواهد شد.

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: مصرف این دو نوع واکسن برای کل نیاز کشور خواهد بود. این فرآورده‌ها به صورت رایگان در برنامه واکسیناسیون کشوری قرار می‌گیرند و همه افرادی که بر اساس برنامه طرح تحول نظام سلامت توسط معاونت بهداشتی شناسایی می‌شوند و شامل نوزادان و کودکان هستند حتماً این واکسن‌ها را دریافت خواهند کرد.

دیناروند گفت: هر دو نوع واکسن که قرار است به این مجموعه اضافه شود وارداتی است البته برای تولید آنها سرمایه‌گذاری‌های لازم در حال انجام است.

وی در مورد حجم وارداتی این واکسن‌ها گفت: واکسن پنتاوالان به میزان 5 میلیون دوز و واکسن فلج‌اطفال در ابتدای طرح به میزان 3 میلیون دوز وارد خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha