رئیس بانک جهانی گفت: واکنش ناکافی جهان به شیوع ویروس مرگبار ابولا در غرب آفریقا به این مفهوم است که بسیاری از افراد به دلیل بی‌توجهی قربانی این بیماری می‌شوند.

سلامت نیوز: رئیس بانک جهانی گفت: واکنش ناکافی جهان به شیوع ویروس مرگبار ابولا در غرب آفریقا به این مفهوم است که بسیاری از افراد به دلیل بی‌توجهی قربانی این بیماری می‌شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایسنا، «جیم یونگ کیم»، رئیس بانک جهانی اظهار داشت: تسهیلات خدمات درمانی غرب به راحتی قادر خواهد بود این بیماری را کنترل کند و ضرورت دارد که ملت‌های ثروتمند، اطلاعات و منابع خود را برای کمک به آفریقا به اشتراک بگذارند.

به گفته وی، بحرانی که به تماشای آن نشسته‌ایم کمتر از خود ویروس ابولا ناشی می‌شود بلکه بیشتر از ناآگاهی‌هایی نشات می‌گیرد که موجب شده واکنش‌های کافی در رابطه با شیوع این بیماری صورت نگیرد. یکی از نشانه‌های آشکارعدم نظارت کافی در حوزه سلامت، فرار یکی از مبتلایان به ابولا از یکی از مراکز قرنطینه «مونروویا» در لیبریا و حضور این بیمار در معابر عمومی برای پیدا کردن مواد خوراکی بوده است.

ابولا تنها از طریق تماس با ترشحات بدن فرد آلوده منتقل می‌شود اما لازم است اقدامات جدی برای مهار آن انجام شود. این بیماری درمان قطعی ندارد هرچند فعالیت در مورد تولید واکسنی برای کنترل آن، رو به افزایش است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، تاکنون بیش از 1500 نفر در غرب آفریقا به دلیل شیوع ویروس ابولا جان خود را از دست داده‌اند و همچنین بیش از 3000 نفر و عمدتا در سیرالئون،‌ گینه و لیبریا به این عفونت مبتلا شده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha