مدیرعامل انجمن آلزایمر ایران با اعلام اینکه پیش بینی می شود در حدود 600 هزار مبتلا به آلزایمر در کشور وجود داشته باشد، از نبود کلینیک ویژه این بیماران انتقاد کرد.

600 هزار بیمار آلزایمری در ایران/ کلینیک ویژه آلزایمر نداریم

سلامت نیوز: مدیرعامل انجمن آلزایمر ایران با اعلام اینکه پیش بینی می شود در حدود 600 هزار مبتلا به آلزایمر در کشور وجود داشته باشد، از نبود کلینیک ویژه این بیماران انتقاد کرد.

معصومه صالحی در گفتگو با مهر به آخرین آمار جهانی آلزایمر اشاره کرد و افزود: طبق آخرین آمار سال 2013، بیش از 42 میلیون نفر در جهان مبتلا به آلزایمر هستند که پیش بینی می شود این آمار در سال 2050 به 135 میلیون نفر برسد.

وی با اعلام اینکه هر 4 ثانیه یک نفر در دنیا دچار آلزایمر می شود، گفت: برآورد می شود که در حدود 600 هزار نفر در ایران به این عارضه مبتلا باشند.

صالحی به مشکلات افراد مبتلا به آلزایمر در کشور اشاره کرد و افزود: متاسفانه هنوز یک کلینیک ویژه آلزایمر در کشور نداریم و این بیماران به حال خود رها شده اند.

مدیرعامل انجمن آلزایمر ایران با اشاره به نامه ای که در حدود 45 روز قبل به وزیر بهداشت نوشته است، عنوان داشت: در این نامه از وزیر درخواست کرده ایم، توجه بیشتری به این افراد و مشکلات آنها داشته باشند. زیرا، با توجه به آسیبهایی که این عارضه برای بیمار و خانواده او دارد، پیشنهاد داده ایم که از محل یارانه ها، به این افراد و خانواده آنها کمک شود. همچنین درخواست کرده ایم که بیماری آلزایمر در فهرست بیماریهای خاص قرار بگیرد.

وی در پاسخ به این سئوال که وزیر بهداشت به نامه شما جواب داده است یا خیر، گفت: آقای وزیر، نامه را به معاونت درمان ارجاع داده اند امام هنوز جوابی به ما داده نشده است.

صالحی با اشاره به احداث مجتمع ویژه آلزایمر در غرب تهران، از وزارت بهداشت برای تکمیل این پروژه درخواست کمک کرد و افزود: متاسفانه هنوز یک کلینیک ویژه آلزایمر در کشور نداریم و بیماران با مراجعه به پزشکان، تنها به دریافت دارو اکتفا می کنند و از آموزشهای لازم برای مراقبت از بیماری خود محروم هستند.

وی با اعلام اینکه انجمن تنها یک مرکز ارائه خدمات و آموزش به افراد مبتلا به آلزایمر در غرب تهران دارد که روزانه پذیرای 15 بیمار است، گفت: متاسفانه داروهای این بیماران اخیرا کمیاب شده و بیمه ها نیز داروهای خارجی را پوشش نمی دهند.

مدیرعامل انجمن آلزایمر ایران، هزینه دارویی یک بیمار مبتلا به آلزایمر در طول یک ماه را 100 تا 150 هزار تومان برای بیمارانی که داروی ایرانی مصرف می کنند و 300 تا 350 هزار تومان برای داروهای خارجی اعلام کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • علی ۲۱:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۴
    1 0
    واقعا ایشون به مطلب مهمی اشاره کردن 600 هزار نفر تقریبا میشه یک درصد جمعیت کل کشور اونم تو جامعه ای که اکثریت جوان هستند هنوز و خدا میدونه نسل بعدی چقدر مشکلاتشون بیشتر از این نسل خواهد بود و تا بیشتر از این نشدن باید فکری اول برای اضافه نشدن این آمار به صولت اصولی و اقتصادی در خانواده ها کرد و فکری هم برای قیمت دارو های خارجی و هزینه های سنگین نگهداری در منزل و عوارض دیگه ای که همه خونواده های این افراد رو گرفتار میکنه. شاید ما هم به این مشکل برخورد کنیم دوستان و مسئولان کشور، مسائلی مثل کمبود آب یا ایدز و آلزایمر رو بسیار جدی بگیریم و کاری برای کمتر شدن مبتلا ها انجام بدیم اگر نه با بحران های اجتماعی آینده خواه ناخواه روبرو خواهیم شد که اگر جیب ما خالی تر نشه و افسردگی و بحران میانسالی سراغمون نیاد و تشنه نمونیم بقیه عمر چه وضعی ما و نسل های آینده که ما رو نفرین می کنند خواهیم داشت خدا میدونه