اکنون بیش از یک سال است که موسسه خیریه زنجیره امید با وارد کردن تجهیزات لازم برای درمان این کودکان، وهمچنین با استفاده از پزشکان با تجربه بین‌المللی در زمینه مشکلات ستون فقرات و همراهی بهترین پزشکان ایرانی، امکان جراحی این کودکان را در داخل ایران فراهم کرده‌است.

۱۷ کودک مبتلا به اسکولیوز شدید درمان میشوند

سلامت نیوز :از روز دوشنبه هفته جاری ۱۷ کودک مبتلا به اسکولیوز یا انحراف ستون فقرات شدید، در بیمارستان مرکز نورافشار تهران بستری شدند تا با دستان توانای تیم پزشکان بین‌المللی  و پزشکان حاذق ایرانی همراه شان که برای درمان کودکان تحت پوشش زنجیره امید به این بیمارستان آمده‌اند درمان شوند.


به گزارش سلامت نیوز بسیاری از این کودکان تا پیش از این به علت کمبود تجهیزات لازم برای رصد اعصاب نخاعی در طول جراحی در ایران قابل جراحی نبودند و در صورت نیاز فوری به جراحی یا مجبور بودند به خارج از کشور اعزام شوند، یا اینکه به علت پیشرفت بیماری و تشدید آسیب نخاعی دچار فلج و از کار افتادگی می‌شدند.


اکنون بیش از یک سال است که موسسه خیریه زنجیره امید با وارد کردن تجهیزات لازم برای درمان این کودکان، وهمچنین با استفاده از پزشکان با تجربه بین‌المللی در زمینه مشکلات ستون فقرات و همراهی بهترین پزشکان ایرانی، امکان جراحی این کودکان را در داخل ایران فراهم کرده‌است.

دستگاه نرومانیتورینگ با نرم افزار ویژه ستون فقرات که سال ۱۳۹۱ توسط موسسه خیریه زنجیره امید خریداری و به کشور وارد شد و آموزش استفاده از آن به پزشکان ایرانی داده‌شد، به صورت اختصاصی برای جراحی ستون فقرات و درمان اسکولیوز به کار می‌رود و اکنون در بیمارستان نورافشار تهران قرار دارد تا به درمان کودکان تحت پوشش زنجیره کمک کند.


هر چند هزینه‌های کادر درمانی و پزشکان در جراحی این کودکان به دلیل خدمات داوطلبانه پزشکان بین‌المللی و داخلی ناچیز است و هر چند بیمارستان نورافشار تخفیف ویژه‌ای برای بیماران تحت پوشش زنجیره امید برای هزینه‌های تخت و اقامت در نظر می‌گیرد، اما درمان کودکان مبتلا به اسکولیوز هزینه‌های بسیار زیادی در بر دارد، هزینه‌های تخت و اقامت بیماران در بیمارستان و همچنین تامین تجهیزات شامل پلاتین، دیاپازن، راد، بن‌گرفت و ابزار گران‌قیمت دیگری که برای عمل جراحی ستون فقرات این کودکان لازم است، نیازمند کمک نیکوکاران و خیرین است، تا این کودکان بتوانند با بهبود وضع ستون فقرات‌شان زندگی سالم پیش رو داشته‌باشند و بسیاری از آنها از آسیب‌های جدی نخاعی و فلج در آینده نجات پیدا کنند.


همچنین به این دلیل که کودکان پس از جراحی و پیش از آن نیاز به مراقبت‌های ویژه و خاص دارند، بنا به تشخیص تیم فوق تخصصی موسسه تصمیم گرفته‌شده‌است این کودکان در بیمارستان نورافشار تهران که امکانات کاملی برای این منظور دارد و همچنین محل استقرار تنها دستگاه نرومانیتورینگ برای جراحی ستون فقرات در ایران است، جراحی شوند.

در نتیجه هزینه‌های درمان کودکان در این بیمارستان موقوفه که تحت نظر جمعیت هلال احمر ایران اداره می‌شود، مشمول طرح تحول نظام سلامت و پرداخت ۹۰ درصد هزینه تجهیزات از سوی دولت نمی‌شود.


برای کمک به تامین تجهیزات مورد نیاز برای درمان و پرداخت هزینه‌های اقامت در بیمارستان این ۱۷ کودک، که هر کدام از آنها هزینه‌ای نزدیک به ۱۶ میلیون تومان نیاز دارند. از آنجا که درمان این کودکان در بیمارستان نورافشار تهران انجام می‌شود، تمام هزینه‌های تجهیزات و هزینه تخت و اقامت باید از طرف موسسه خیریه زنجیره امید تامین شود که برای تامین هزینه‌ها متکی به کمک‌های نیکوکاران و حامیانش است.


همین امروز با کمک به یکی از این ۱۷ کودک، به بهبود زندگی او کمک کنید و شرایطی فراهم کنید تا بتواند زندگی سالم و امیدوارانه‌ای پیش رو داشته‌باشد.

شماره حساب زنجیره امید برای کمک به درمان کودکان مبتلا به اسکولیوز: ۳۴۳۴۳۴۳-۱۳۰۰ بانک مسکن شعبه شهید خدامی
شماره کارت عابربانک: ۰۶۴۴-۵۲۹۵-۲۳۱۴-۶۲۸۰ بانک مسکن – موسسه خیریه زنجیره امید
پرداخت اینترنتی: zanjirehomid.com/donate
فهرست کودکان بیمار بستری در بیمارستان نورافشار:
۱- حسین ر.
۲- ستایش س.
۳- ابوالفضل پ.
۴- محمد امین ج.
۵- نسا ح.
۶- مهدیه پ.
۷- فاطمه س.
۸- حسن ر.
۹- آتنا و.
۱۰- مونا ا.
۱۱- ثریا ه.
۱۲- شیما م.
۱۳- نسترن و.
۱۴- فاطمه ش.
۱۵- فرشته م.
۱۶. رومینا ف.
17-مریم ا.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha