چهارشنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۲
کد خبر: 119454

حتی اگر به بیماری های پوستی ذکر شده مبتلا نیستید، این دستگاه ها باعث خشکی، خارش و پوسته پوسته شدن پوست می شود. اما این تنها هوای سرد نیست که چنین تأثیری می گذارد بلکه فیبر مصنوعی فیلترهای این دستگاه نیز باعث ناراحتی پوستی می شود.

سلامت نیوز: حتی اگر به بیماری های پوستی ذکر شده مبتلا نیستید، این دستگاه ها باعث خشکی، خارش و پوسته پوسته شدن پوست می شود. اما این تنها هوای سرد نیست که چنین تأثیری می گذارد بلکه فیبر مصنوعی فیلترهای این دستگاه نیز باعث ناراحتی پوستی می شود.

به گزارش سلامت نیوز بهنقل از روزنامه خراسان،این روزها با توجه به بالا بودن دمای هوا از دستگاه های خنک کننده استفاده زیادی می شود. پس از فعالیت در هوای گرم ورود به یک محیط خنک می تواند بسیار دل انگیز باشد. اما سرمای زیاد این دستگاه ها می تواند برای پوست مضر باشد.

به گزارش سایت «WebMD»، گرم و سرد شدن، بدن را به بیماری های مختلفی مستعد می کند. از طرفی این دستگاه ها در صورتی که درست تمیز نشود در هنگام خارج کردن هوای سرد، باکتری ها را نیز در فضا منتشر می کند. اما روی پوست چه تأثیری می گذارد؟ نشستن طولانی مدت در اتاقی که در آن از سیستم خنک کننده هوا استفاده می شود، می تواند پوست را خشک کند. هرچه به دریچه دستگاه نزدیک تر باشید با آسیب دیدگی بیشتری مواجه می شوید زیرا هوا سردتر است و باد به طور مستقیم به شما می خورد. اگر به ناراحتی های پوستی مانند اگزما، پسوریازیس یا روساسیا مبتلا باشید، قرار گرفتن در معرض دستگاه خنک کننده علایم این ناراحتی ها را تشدید می کند و تعادل طبیعی رطوبت پوست را از بین می برد. حتی اگر به بیماری های پوستی ذکر شده مبتلا نیستید، این دستگاه ها باعث خشکی، خارش و پوسته پوسته شدن پوست می شود. اما این تنها هوای سرد نیست که چنین تأثیری می گذارد بلکه فیبر مصنوعی فیلترهای این دستگاه نیز باعث ناراحتی پوستی می شود. اما کاری که می توان برای محافظت از پوست در برابر هوای سرد انجام داد، عبارت است از :

* روزی ۳بار از مرطوب کننده پوست استفاده کنید تا با تأثیر خشکی این دستگاه ها مقابله شود.* مصرف آب کافی در طول روز را فراموش نکنید.* فیلترهای دستگاه، حداقل هر ۴ تا ۶ هفته یک بار عوض شود.


مهمترین نکات مطلب

گرم و سرد شدن ناگهانی ، بدن را به بیماری های مختلفی مستعد می کند

سیستم خنک کننده هوا می تواند پوست را خشک کند

اگر به ناراحتی های پوستی مانند اگزما، پسوریازیس یا روساسیا مبتلا باشید، قرار گرفتن در معرض دستگاه خنک کننده علایم این ناراحتی ها را تشدید می کند

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha