اکنون آسیب‌های اجتماعی و رفع آن نه‌تنها بیش از پیش دغدغه مسئولان شده بلکه مردم نیز امروز در قبال این مساله حساسیت‌های مخصوص به خود را دارند و از دولت و دستگاه‌های حکومتی انتظار دارند که به این معضلات سروسامان دهند.

سلامت نیوز: اکنون آسیب‌های اجتماعی و رفع آن نه‌تنها بیش از پیش دغدغه مسئولان شده بلکه مردم نیز امروز در قبال این مساله حساسیت‌های مخصوص به خود را دارند و از دولت و دستگاه‌های حکومتی انتظار دارند که به این معضلات سروسامان دهند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه فرهیختگان، آسیب‌های اجتماعی واژه‌ای آشنا اما مجهول برای شهروندان تهرانی است. همین مردم طی روز ممکن است با مصداق‌های فراوانی از آسیب‌های اجتماعی روبه‌رو شوند.

صحبت‌های بسیاری در خانواده، محل کار، همسایگی، دانشگاه، اماکن عمومی و امثال آن در مورد آن رد و بدل می‌شود و افراد از تجربیات خود در رویارویی با این معضلات می‌گویند تا به‌زعم خود در این مورد اطلاع‌رسانی کنند. یا شاید حرف زدن در مورد آن را مرهمی برای رنجی که دیده‌اند، می‌دانند. اکنون آسیب‌های اجتماعی و رفع آن نه‌تنها بیش از پیش دغدغه مسئولان شده بلکه مردم نیز امروز در قبال این مساله حساسیت‌های مخصوص به خود را دارند و از دولت و دستگاه‌های حکومتی انتظار دارند که به این معضلات سروسامان دهند.

چند سالی می‌شود که از تدوین اطلس آسیب‌های اجتماعی می‌گذرد و هدف از تدوین آن یافتن شیوه موثر برای کاهش و مقابله با آسیب‌های اجتماعی بوده است. اینکه با توجه به آمارهای تفکیک شده اطلس بتوان تصمیمات درست و عملی را براساس واقعیات جامعه به‌منظور پیشگیری و مقابله با معضلات اجتماعی گرفت. آمار سال 90 بیکاری، اعتیاد و طلاق را مهم‌ترین معضلات اجتماعی معرفی کرد. همچنین این نکته نیز عنوان شده بود که این معضلات روند صعودی دارند. احمد حکیمی‌پور، عضو کمیسیون اجتماعی شورای شهر تهران در این گپ و گفت پاسخگوست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha