مدیر بیمارستان مرکز طبی کودکان ضمن اشاره به افزایش حجم کاری کادر پرستاری به دنبال اجرای طرح تحول نظام سلامت، در عین حال مشارکت جدی سازمان‌های بیمه‌گر در این طرح جهت پوشش بهتر خدمات و همچنین حذف رابطه مالی میان پزشک و بیمار را خواستار شد.

سلامت نیوز: مدیر بیمارستان مرکز طبی کودکان ضمن اشاره به افزایش حجم کاری کادر پرستاری به دنبال اجرای طرح تحول نظام سلامت، در عین حال مشارکت جدی سازمان‌های بیمه‌گر در این طرح جهت پوشش بهتر خدمات و همچنین حذف رابطه مالی میان پزشک و بیمار را خواستار شد.

دکتر نیما رضایی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه یکی از اهداف اصلی طرح تحول نظام سلامت کاهش هزینه‌های درمان است، افزود: موفقیت در اجرای طرح تحول نظام سلامت، نیازمند مشارکت جدی سازمان‌های بیمه‌گر است. البته این امر خوشبختانه تا حدی میسر شده اما امیدوارم با همسویی بیشتر سازمان‌های بیمه‌گر رابطه مالی بیمار با پزشک به حداقل ممکن کاهش یابد.

وی با بیان این مطلب که با کمک سازمان‌های بیمه‌گر می‌توان پوشش بیشتری را برای داروها، بیماری‌های صعب العلاج و سایر خدمات بهداشت و درمان ایجاد کرد، گفت: در طرح تحول نظام سلامت تمام خدمات مورد نیاز بیماران در بیمارستان‌ها ارایه می‌شود و بیمار برای جهت دارو و خدمات تجهیزاتی به بیرون از بیمارستان ارجاع داده نمی‌شوند.

مدیر بیمارستان مرکز طبی کودکان ادامه داد: با شروع این طرح میزان مراجعات سرپایی در درمانگاه‌های این مرکز نسبت به سال گذشته بیش از دو برابر شده است که امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته بتوانیم کیفیت خدمات هتلینگ بیمارستان را هم افزایش دهیم.

رضایی ضمن اشاره به مشکلات ناشی از کمبود نیرو در بیمارستان‌ها، افزایش حجم کاری کادر پرستاری با اجرای طرح تحول نظام سلامت را یادآور شد و گفت: با وجود افزایش حجم خدمات در مراکز درمانی، تعداد پرسنل مراکز درمانی بویژه تعداد پرستاران، ثابت مانده است. به دنبال اجرای طرح تحول در مرکز طبی کودکان بیش از 50 نیروی پرستار دیگر مورد نیاز است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha