رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران از نظارت شورا بر عملکرد سازمان انرژی اتمی و وزارت بهداشت در کاهش اثرات امواج پارازیت خبر داد و گفت: وزارت بهداشت و شرکت ارتباطات شهر در این زمینه تعاملات خوبی را آغاز کرده‌اند.

سلامت نیوز: رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران از نظارت شورا بر عملکرد سازمان انرژی اتمی و وزارت بهداشت در کاهش اثرات امواج پارازیت خبر داد و گفت: وزارت بهداشت و شرکت ارتباطات شهر در این زمینه تعاملات خوبی را آغاز کرده‌اند.

رحمت‌الله حافظی در گفت‌وگو با فارس، در رابطه با بررسی امواج پارازیت در سطح شهر گفت: شورای شهر جایگاه اجرایی برای تشکیل کمیته یا نصب دستگاه‌های سنجش امواج پارازیت ندارد و به جای آن در بحث قانونگذاری و نظارت می‌تواند از دستگاه‌های اجرایی مطالبه ‌گر باشد.

وی ادامه داد: در این موضوع سازمان انرژی اتمی و وزارت بهداشت سازمان‌ها و دستگاههای مرتبط هستند که شورا از این دو دستگاه می‌تواند مطالبه مردم را درخواست کند.

رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران گفت: در گذشته از طریق شرکت ارتباطات شهر تعاملاتی برقرار شده بود تا نقاط تراکمی که موجود است مشخص شود و برای رفع آن اقدامات لازم صورت گیرد که البته هنوز پاسخ جدیدی داده نشده است.

وی ادامه داد: گاهی در مراوده های شرکت ارتباطات شهری و وزارت بهداشت، اقداماتی انجام شده و نقاطی تعیین و مداخلاتی برای رفع تراکم صورت گرفته اما باید استمرار یابد و به یک دوره محدود نشود.

حافظی افزود: در گذشته نیز این تعامل وجود داشته اما باید استمرار یابد و به یک مقطع بسنده نکرد چون ممکن است با گذشت زمان مجدد این اتفاقات رخ دهد و شورای شهر از جایگاه نظارتی خود بر این تعاملات می‌تواند نظارت داشته و این اطمینان را به مردم بدهد که تهدیدی که بر اثر تمرکز امواج در برخی نقاط ممکن است رخ دهد کاهش یابد.

وی در مورد وجود دکل‌های فشار برق قوی در شهر و ایجاد بیماری‌هایی مانند سرطان گفت: باید مقدماتی فراهم شود تا دکل‌های فشار برق قوی به زیر زمین منتقل شوند.

حافظی گفت: چنانچه این مقدمات انجام شود و دکل‌های برق به زیرزمین منتقل شود تهدیدات ناشی از میدان مغناطیسی افراد خطوط برق برطرف خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha