مدیر منطقه خاورمیانه سازمان جهانی بهداشت روز چهارشنبه به شیوع بیماری ˈابولاˈ در برخی کشورها اشاره کرد و گفت: تاکنون موردی از ابتلا به بیماری ابولا در منطقه خاورمیانه مشاهده نشده است.

سلامت نیوز: مدیر منطقه خاورمیانه سازمان جهانی بهداشت روز چهارشنبه به شیوع بیماری ˈابولاˈ در برخی کشورها اشاره کرد و گفت: تاکنون موردی از ابتلا به بیماری ابولا در منطقه خاورمیانه مشاهده نشده است.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری ˈالنشرهˈ، ˈعلاء الدین العلوانˈ مدیر منطقه خاورمیانه سازمان جهانی بهداشت افزود: حمایت و پشتیبانی های لازم از این کشور ها برای مقابله با این اپیدمی به عمل می آید.
العلوان ادامه داد: در جریان دیدارش از تونس با مقام های عالی رتبه این کشور درباره مقدمات برگزاری همایش سالانه ویژه وزیران بهداشت منطقه خاورمیانه که قرار است در 19 اکتبر (مهر – آبان) برگزار شود، گفت و گو و رایزنی کرد.
قرار است در این همایش موضوع هایی همچون تقویت سیستم های بهداشتی در منطقه خاورمیانه و نیز امنیت بهداشتی از جمله پیشگیری در مقابل بیماریهای جدید و مبارزه با بیماری های غیر واگیر مانند بیماری های قلب وعروق ، دیابت ، سرطان وهمه بیماریهای واگیردار مورد بحث و بررسی قرار گیرد.
العلوان توضیح داد: یک استراتژی جهانی درباره بهداشت وجود دارد که قرار است در کشورهای شرق دریای مدیترانه با همکاری این کشورها و سازمان بهداشت جهانی اجرا شود.
گفته می شود، نوعی خفاش بومی مناطق آفریقایی میزبان و ناقل طبیعی ویروس ابولا است؛ بیماری که هر از چند گاه در جوامع انسانی و برخی جانداران چون میمون ها گسترش می یابد.
به گفته یک متخصص ویروس شناسی، ابولا گونه ویژه ای از عوامل بیماری زا است که در دسته ویروس های خطرناک قرار می گیرد.
نخستین موج از گسترش ویروس ابولا در سال 1976 میلادی (1355 خورشیدی) در قسمت هایی از سودان و جمهوری دموکراتیک کنگو (زئیر پیشین) به راه افتاد و در مدت چند ماه، ده ها نفر را به کام مرگ فرستاد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha