پنجشنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۰
کد خبر: 119527

یک متخصص گوش و حلق و بینی گفت: معمولا توصیه می ‌شود در اتاق کودکان و خردسالان از بخور گرم استفاده شود، در عین حال استفاده از این دستگاه‌ها نباید دایمی باشد؛ چراکه رطوبت زیاد حملات آسم و آلرژی را تشدید می ‌کند.

عوارض استفاده زیاد از دستگاه‌های بخور

سلامت نیوز: یک متخصص گوش و حلق و بینی گفت: معمولا توصیه می ‌شود در اتاق کودکان و خردسالان از بخور گرم استفاده شود، در عین حال استفاده از این دستگاه‌ها نباید دایمی باشد؛ چراکه رطوبت زیاد حملات آسم و آلرژی را تشدید می ‌کند.

دکتر مهدی فراهانی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: دستگاه‌های بخور با ایجاد رطوبت از خشکی پوست بدن و مخاط بینی جلوگیری می‌کنند و به عنوان یکی از راه‌های کمکی در درمان عفونت‌های دستگاه تنفسی استفاده می‌شوند.

فراهانی خاطرنشان کرد: استفاده از دستگاه‌های بخور گرم، در فصل‌های سرد سال توصیه می‌شود. بخور سرد، باعث خنک شدن هوای اتاق می‌شود. بنابراین در آب و هوای گرم یا فصول گرم سال ترجیح داده می شود.

وی در ادامه تصریح کرد: بخور گرم بیشتر برای کسانی مورد استفاده است که دچار التهاب مجاری تنفسی فوقانی نیستند.

فراهانی در پایان اضافه کرد: اگر تنها برای مرطوب شدن هوا از بخور استفاده می‌کنیم، بهتر است از بخور گرم استفاده کنیم. اما بیمارانی که التهاب حاد مجاری تنفسی فوقانی دارند می‌توانند از بخور سرد استفاده کنند تا بیماری‌شان تشدید نشود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha