رئیس سازمان غذا و داروی کشور گفت: در حال حاضر 18 قلم داروی نو‌ترکیب و بیوتکنولوژی در کشور تولید می‌شود که تا پایان سال 12 قلم دیگر به این تعداد افزوده شده و در خط تولید داخلی قرار خواهد گرفت.

سلامت نیوز: رئیس سازمان غذا و داروی کشور گفت: در حال حاضر 18 قلم داروی نو‌ترکیب و بیوتکنولوژی در کشور تولید می‌شود که تا پایان سال 12 قلم دیگر به این تعداد افزوده شده و در خط تولید داخلی قرار خواهد گرفت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، رسول دیناروند ظهر امروز در مراسم افتتاح چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی تجهیزات پزشکی در تبریز اظهار کرد: تبریز قطب جدی صنعت غذا و دارو و پزشکی کشور است و مردم این خطه تولید‌کننده و صادر‌کننده هستند و بیش از اینکه مصرف‌کننده باشند بار دیگر بخش‌های کشور را بردوش می‌کشند.

وی با اشاره به اینکه سیاست وزارت بهداشت حمایت از تولیدکنندگان و صادرکنندکان است، افزود: توسعه شرکت‌های دانش بنیان بسیار جدی گرفته شده است و ما در زمینه تولید داروهایی با فناوری پیشرفته جزو کشورهای پیشگام هستیم.

دیناروند خاطرنشان کرد: در حال حاضر 18 قلم داروی نوترکیب و بیوتکنولوژی در کشور تولید می‌شود که تا پایان سال 12 قلم دیگر به این تعداد افزوده شده و در خط تولید داخلی قرار خواهد گرفت.

رئیس سازمان غذا و داروی کشور‌ با اشاره به اینکه در عرصه صنایع غذایی و تجهیزات پزشکی نیز وضعیت مطلوبی داریم اظهار کرد: ما همواره در صنایع غذایی و داروسازی و پزشکی باید به فراتراز مرزها بیندیشیم و وزارت بهداشت نیز با تمام توان و امکانات این آمادگی را دارد که از فعالان در این زمینه‌ها حمایت کند.

دیناروند یادآور شد: امسال در حوزه دارویی یک آرامش منطقی و پایدار در کشور ایجاد شده و با وجود کاهش 30 درصدی واردات دارو ، مردم احساس کمبود دارو را نیز ندارند و تورم در زمینه قیمت داروها  50 درصد کمتر از تورم در سایر زمینه‌ها‌ست.

وی با اشاره به آغاز طرح تحول سلامت گفت: در تامین و تدارک بیمارستان‌ها و افزایش خدمت‌رسانی و افزایش رضایتمندی مردم نیز با توجه به اولویت دولت یازدهم و مجلس و حمایت رهبر معظم انقلاب از مقوله سلامت را شاهد هستیم.

معاون وزیر بهداشت درمان و آموزشی پزشکی و رئیس سازمان غذا و داروی کشور گفت: تولید نزدیک به 15 درصد صنایع و 10درصد صنعت داروی کشور بر عهده آذربایجان‌شرقی است

همزمان با افتتاح چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی تجهیزات پزشکی در تبریز، از دو داروی آمپول اسید لوکوفولین داروی درمان کم خونی در بیماران مبتلا به سرطان و کپسول شارک کارتیلاژ مورد استفاده در بیماری‌های التهابی مفاصل به عنوان مکمل و همچنین تخت بیمار آتریا متعلق به شرکت سینا احمدآریا با حضور استاندار و رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز و دیگر مسئولان رونمایی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha