نمک دریاچه ارومیه با برخورداری از مقادیر زیادی مواد معدنی مختلف در درمان بیماری‌های متعدد از جمله بیماری‌های قارچی و پوستی، دردهای عضلانی و مفصلی موثر است.

ثرات درمانی نمک دریاچه ارومیه از گذشته‌های دور کشف شده بوده است به طوری که بیماران مسافتهای طولانی را برای رسیدن به این دریاچه مرده و استحمام در آن طی می کرده‌اند.

دریاچه مرده به دریاچه‌هایی می گویند که بدلیل عدم ارتباط با آبراه‌های اصلی بتدریج با از دست دادن آب و افزایش میزان املاح نمکی به دریاچه‌های شوری تبدیل می شوند که دیگر زیستگاه هیچ موجود زنده دریایی نمی‌باشد که در اصطلاح آن را دریاچه مرده می‌نامند. اما این دریاچه‌های مرده آن قدر مملو از خواص درمانی نایاب می‌باشند که بهترین درمان برای انواع بیماری و امراض مختلف هستند.

تنها 3 دریاچه عظیم مرده در دنیا وجود دارد که دومین آنها پس از بحرالمیت دریاچه مرده ارومیه می‌باشد و پس از آن دریاچه مرده نمک آمریکا (America Lake Salt )در رده سوم قرار دارد. نمک دریاچه ارومیه از نادر نمک‌های دریاچه‌ای مرده در جهان می‌باشد که بدلیل وجود گونه‌ای از سخت پوستان که از کمیاب‌ترین سخت پوستان می‌باشند ( آرتیمیا ) در آب دریاچه ارومیه و ترکیبات و مواد معدنی که از پوسته این موجود زنده به دست آمده است مشخص شده نمک دریاچه ارومیه دارای مقادیر بسیاری از مواد معدنی از جمله کلر، سدیم، پتاسیم، منزیم، کلسیم، برم، سولفات‌ها و دیگر مواد معدنی به همراه کتون می باشند که هریک به تنهایی دارای خواص بسیاری هستند و در درمان بیماری‌های متعدد از جمله بیماری‌های قارچی و پوستی، دردهای عضلانی و مفصلی، رفع خستگی و استرس، همچنین بهبود پینه و ترک پا و دست موثر می‌باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha