مدیر کل دفتر نظارت و اعتبار بخشی امور درمان وزرات بهداشت، بر راه اندازی سیستم نوبت دهی تلفنی و الکترونیکی در تمامی بیمارستانها تاکید کرد و کاهش پرداخت هزینه بشتری بیماران در بیمارستانهای دولتی را از مهمترین مزایای اجرای طرح تحول نظام سلامت عنوان کرد.

سلامت نیوز: مدیر کل دفتر نظارت و اعتبار بخشی امور درمان وزرات بهداشت، بر راه اندازی سیستم نوبت دهی تلفنی و الکترونیکی در تمامی بیمارستانها تاکید کرد و کاهش پرداخت هزینه بشتری بیماران در بیمارستانهای دولتی را از مهمترین مزایای اجرای طرح تحول نظام سلامت عنوان کرد.

دکتر سجاد رضوی در گفتگو با مهر، یکی از نقاط مثبت پایش و نظارت بر عملکرد بیمارستانهای دولتی و دانشگاهی در اجرای طرح تحول نظام سلامت را عدم ارجاع بیماران برای تهیه دارو و ملزومات پزشکی به خارج از ییمارستانها عنوان کرد و افزود: افزایش 5 درصدی زایمان طبیعی به دنبال رایگان شدن زایمان طبیعی در بیمارستانهای دولتی و کاهش میزان سزارین، افزایش رضایتمندی بیماران و کاهش مراجعات به مددکاری بیمارستانها از نقاط قوت پایش عملکرد بیمارستانها در طرح تحول نظام سلامت است.

وی بر ضرورت استقرار کامل سیستمهای اطلاعات بیمارستانی در بیمارستانها تاکید کرد و افزود: در صورت اتصال همه بیمارستانها به این سیستم، قالب کلی صورت حساب بیماران بستری یکپارچه می شود.

رضوی با اشاره به اینکه بهره گیری مناسب از نیروی انسانی متخصص و پرداخت به موقع حق الزحمه ها موجب افزایش اعتماد پزشکان به برنامه ماندگاری پزشکان در مناطق محروم خواهد شد، ادامه داد: می توان با توزیع مناسب نیروی متخصص در برخی شهرها، مشکل کمبود پزشک را مرتفع کرد.

وی بر رعایت استاندارد تعداد ویزیت ها در هر ساعت تاکید کرد و گفت: به منظور ثبت دقیق ساعات حضور پزشکان در کلینیک ها و مقیمی آنها در بیمارستانهای دولتی، لازم است پزشکان بدون تاخیر و بصورت دقیق و منظم در محل خدمت خود حضور داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha