کارشناس بیماران هموفیلی در وزارت بهداشت از تامین اعتبارات لازم جهت پوشش داروهای جدید هپاتیت C و آغاز روند درمان بخشی از بیماران مقاوم به داروهای فعلی تا سه ماه آینده خبر داد.

سلامت نیوز: کارشناس بیماران هموفیلی در وزارت بهداشت از تامین اعتبارات لازم جهت پوشش داروهای جدید هپاتیت C و آغاز روند درمان بخشی از بیماران مقاوم به داروهای فعلی تا سه ماه آینده خبر داد.

دکتر راضیه حنطوش‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به آن دسته از بیماران تالاسمی و هموفیلی که به دلیل مصرف فرآورده‌های خونی آلوده به هپاتیت C مبتلا شدند، گفت: درمان این دسته از بیماران با جدیدترین داروها (پگ اینترفرون) از سه سال گذشته در کشور آغاز شده، اما متاسفانه درمان حدود 170 نفر از این بیماران به داروهای موجود مقاومت نشان داده است.

وی افزود: با توجه به اینکه تعدادی از این بیماران نسبت به داروهای موجود مقاوم بوده و نتیجه مناسبی از روند درمان دریافت نمی‌کنند، به داروهای جدیدتر نیاز دارند. البته پوشش درمانی با داروهای جدید هزینه‌ بسیار زیادی خواهد داشت؛ به طوری که برای هر بیمار حدود 150 میلیون تومان هزینه در بردارد.

به گفته حنطوش‌زاده، خوشبختانه امسال به دنبال تامین اعتبار صورت گرفته و با مدیریت اجرایی دکتر علویان رییس شبکه هپاتیت کشور، حدود 70 نفر از این بیماران تحت پوشش داروهای جدید «تلاپرویر» و «بوسپرویر» قرار می‌گیرند.

وی تاکید کرد: به این ترتیب به دنبال تایید کمیته‌های مربوطه در دانشگاه‌ها و مراکز قطب تعیین شده درمان هپاتیت، می‌توان به آن دسته از بیماران مقاوم به درمان با داروهای پگ اینترفرون که اندیکاسیون‌های مربوطه را دارند، این مژده را داد که تا سه ماه آینده داروهای جدیدشان تهیه شده و درمان آنها آغاز می‌شود.

کارشناس بیماران هموفیلی در وزارت بهداشت همچنین تاکید کرد: به دنبال اجرای طرح تحول سلامت و در قالب طرح حمایت از بیماران صعب‌العلاج، هزینه‌های دارویی این بیماران پوشش داده می‌شود.

وی همچنین گفت: تمام بیماران تالاسمی و هموفیلی مبتلا به هپاتیت C در صورت مراجعه به مراکز درمان قطب یا شعب کانون هموفیلی، مشکلی بابت درمان هپاتیت نخواهند داشت. دارو نیز به میزان کافی خریداری شده و تیم درمانی همکاری‌های لازم را برای درمان آنها بعمل آورده و در مجموع روند درمان و پاراکلینیک مرتبط این بیماران به صورت رایگان انجام می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha