علت ابتلای جوانان، عدم اطلاع از بیماری و نداشتن مهارت کافی برای حفظ خود از آسیب‌های اجتماعی است. عدم‌آموزش و سکوت، پاک‌کردن صورت‌مساله است. باید قبول کرد تماس جنسی محافظت‌نشده وجود دارد و مطالعات، این را تایید می‌کند.

افزایش ایدز جنسی در میان جوانان/ عدم‌آموزش و سکوت، پاک‌کردن صورت‌مساله است

سلامت نیوز: علت ابتلای جوانان، عدم اطلاع از بیماری و نداشتن مهارت کافی برای حفظ خود از آسیب‌های اجتماعی است. عدم‌آموزش و سکوت، پاک‌کردن صورت‌مساله است. باید قبول کرد تماس جنسی محافظت‌نشده وجود دارد و مطالعات، این را تایید می‌کند.

به گزارش سلامت نیوز، دکتر مینو محرز رئیس مرکز تحقیقات ایدز در ایران در روزنامه شرق نوشت: متاسفانه در دوسال اخیر تماس جنسی، تبدیل به راه غالب انتقال بیماری و ابتلا به آن شده است. سن متوسط ابتلا به «ایدز» از طریق تماس جنسی 25 تا 30سال است. از آنجایی که این بیماری تا سال‌ها هیچ علامت بالینی‌ای ندارد، بنابراین همیشه در تماس‌های جنسی رعایت پیشگیری از طریق تماس جنسی محافظت‌شده لازم است.

متاسفانه به‌علت عدم‌آگاهی جوانان، این بیماری از طریق تماس جنسی به‌سرعت رو به افزایش است. توصیه به آموزش مداوم و شفاف به مردم و جوانان و آموزش مهارت‌های زندگی به دانش‌آموزان در طول دوران تحصیل از مهم‌ترین وظایف رسانه‌هاست. من به دلیل شغل خود، شاهد مراجعه بسیار زیاد جوانان مبتلا به «اچ‌آی‌وی» در اثر تماس حفاظت‌نشده جنسی هستم و روزبه‌روز این مراجعات افزایش می‌یابد.

علت ابتلای جوانان، عدم اطلاع از بیماری و نداشتن مهارت کافی برای حفظ خود از آسیب‌های اجتماعی است. عدم‌آموزش و سکوت، پاک‌کردن صورت‌مساله است. باید قبول کرد تماس جنسی محافظت‌نشده وجود دارد و مطالعات، این را تایید می‌کند. باید به فکر آموزش و افزایش مهارت‌های زندگی جوانان باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha