رئیس شانزدهمین کنگره سراسری تازه های قلب و عروق گفت: معاینه اطفال اولین و مهم ترین روش تشخیص بیماری های قلبی در نوزادان است که باید توسط پزشک متخصص اطفال صورت گیرد؛ روش های درمانی دیابت که در ماهواره تبلیغ می شود هیچ گونه تأیید علمی ندارد و بیمار را بیشتر دچار آسیب می کند.

سلامت نیوز: رئیس شانزدهمین کنگره سراسری تازه های قلب و عروق گفت: معاینه اطفال اولین و مهم ترین روش تشخیص بیماری های قلبی در نوزادان است که باید توسط پزشک متخصص اطفال صورت گیرد؛ روش های درمانی دیابت که در ماهواره تبلیغ می شود هیچ گونه تأیید علمی ندارد و بیمار را بیشتر دچار آسیب می کند.

به گزارش سلامت نیوز، دکتر مسعود قاسمی ، رئیس شانزدهمین کنگره تازه های قلب و عروق با بیان اینکه تغییر سبک زندگی به شدت بر افزایش بیماری ها خصوصاً بیماری های قلبی و عروقی تأثیر گذاشته است، اظهار داشت: متأسفانه جهان نیز درگیر این مسئله شده است.اگر به 5 دهه گذشته بنگریم ، افزاد فعال تر، دارای  خواب منظم، تغذیه طبیعی بودند و کم تر به بیماری خصوصا بیماری های قلبی و عروقی مبتلا می شدند؛ امروزه با اختلال زمان خواب و بیداری ، عادات غذایی نامناسب سلامتی افراد به خطر افتاده است که این مسئله ناشی از ماشینی شدن سیستم زندگی است.

رئیس انجمن آترواسکلروز ایران با بیان اینکه برگشت به سنت ها تا حدود زیادی از شیوع بیماری ها می کاهد، بیان داشت: خوشبختانه امروز در بحث تجهیزات پزشکی و اقدامات درمانی بیماری های قلبی موفقیت های چشمگیری داشته ایم؛ اگر سنت ها را عمل کنیم و در کنار آن با تکنولوژی و تجهیزات می توانیم در درمان و پیشگیری از بیماری ها خصوصا بیماری های قلبی موفق تر باشیم.

احتمال بیماری های مادرزادی قلبی در نوزادان حدود 2درصد است

 دکتر قاسمی با بیان اینکه احتمال بیماری های قلبی مادرزادی در نوزادان حدود 2 درصد است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه وراثت و ژنتیک در بروز بیماری های قلبی مادرزادی خیلی کم است.

رئیس شانزدهمین کنگره قلب و عروق خاطرنشان کرد: معاینه اطفال اولین و مهم ترین روش تشخیص بیماری های قلب در نوزادان است که باید توسط پزشک متخصص اطفال صورت گیرد، اگر پزشک در معاینه مشکوک به عارضه ای شود طفل را به متخصص قلب کودکان ارجاع خواهد داد که والدین باید به طور جد پیگیر باشند تا طفل در بزرگسالی دچار مشکل حادی نشود.

رئیس شانزدهمین کنگره تازه های قلب و عروق با بیان اینکه تبلیغات نا به جا داروهای ماهواره ای صدمات جبران ناپذیری را به سلامتی افراد وارد کرده است، بیان داشت: تولید یک دارو مراحل سخت و پیچیده آزمایشی را می گذرانند و بسیاری از داروها در مراحل آخر آزمایشی حذف می شوند.

قاسمی در ادامه این مطلب افزود: اخیراً درمان قطعی دیابت در ماهواره تبلیغ می شود که بسیار خطرناک است، روش های درمانی دیابت که در ماهواره تبلیغ می شود هیچ گونه  تأیید علمی ندارد و بیمار را بیشتر دچار آسیب می کند.

لازم به ذکر است شانزدهمین کنگره سراسری تازه های قلب و عروق  25 تا 28 شهریور در سالن همایش های رازی برگزار می شود .

علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت www.iranathero.ir  مراجعه و یا به شماره تلفن 88073052 تماس حاصل فرمایند.



 

 



--

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha