گروهی از چشم‌پزشکان هشدار دادند که فعالیت طولانی در فضاهای باز، خطر ابتلا به سندرم چشمی عامل آب‌سیاه و آب‌مروارید را تشدید می‌کند.

سلامت نیوز: گروهی از چشم‌پزشکان هشدار دادند که فعالیت طولانی در فضاهای باز، خطر ابتلا به سندرم چشمی عامل آب‌سیاه و آب‌مروارید را تشدید می‌کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،‌ سندرم چشمی «Exfoliation» یکی از دلایل شایع آب‌مروارید و آب‌سیاه در سراسر جهان است و شیوع آن بیشتر در میان اروپایی‌ها دیده می‌شود. پزشکان می‌گویند که بنابر شواهد پزشکی موجود، افرادی که زمان زیادی را در فضاهای باز می‌گذرانند بیشتر در معرض ابتلا به این سندرم بوده‌اند هرچند هنوز نمی‌توان ارتباط بین ابتلا به این بیماری را با اشعه فرابنفش تایید کرد.

متخصصان به بررسی ارتباط میان اشعه فرابنفش با سندرم «Exfoliation» پرداختند و ارتفاع محل زندگی شرکت‌کنندگان و میزان ساعاتی از هفته را که در فضاهای باز گذرانده بودند ارزیابی کردند.

آنها تاکید کردند: مکانی که افراد در آن زندگی می‌کردند به نظر با این سندرم مرتبط بوده به گونه‌ای که فاصله مکانی محل زندگی آنان از خط استوا با افزایش 11 درصدی احتمال ابتلا به سندرم «Exfoliation» توام است.

به گزارش ساینس ورلد ریپورت، در این مطالعه همچنین مشاهده شد که هر ساعت از هفته را که فرد در طول تابستان در فضای آزاد گذرانده باشد با افزایش چهار درصدی خطر ابتلا به این سندرم روبرو بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha