رییس اداره سلامت کودکان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: براساس آمار بررسی سلامت و جمعیت تحت عنوان «ام آی دی اچ اس»(MIDHS) در سال 89، حدود 87 درصد والدین از تنبیه کلامی و فیزیکی در مورد کودکان استفاده می کنند.

سلامت نیوز: رییس اداره سلامت کودکان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: براساس آمار بررسی سلامت و جمعیت تحت عنوان «ام آی دی اچ اس»(MIDHS) در سال 89، حدود 87 درصد والدین از تنبیه کلامی و فیزیکی در مورد کودکان استفاده می کنند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از نامه نیوز، دکتر «سیدحامد برکاتی»، افزود: این بررسی هر پنج تا 10 سال یکبار انجام می شود که در این تحقیق علاوه بر روش های تربیتی کودکان از سوی والدین، شاخص های رشد، سلامت، شیر مادر و تکامل کودک نیز مورد بررسی قرار می گیرد.

وی ادامه داد: براساس این کار مطالعاتی، فقط 13 درصد والدین در روش های تربیتی خود از تنبیه فیزیکی استفاده نکرده اند.

برکاتی تصریح کرد: در این بررسی همچنین مشخص شد که 18 درصد والدین اعتقاد دارند که تنبیه برای تربیت کودکان لازم است.

** ارائه بسته پیشگیری از سوانح و حوادث در کودکان

رییس اداره سلامت کودکان وزارت بهداشت همچنین از ارائه بسته پیشگیری از سوانح و حوادث در کودکان در آینده نزدیک خبر داد و گفت: این بسته مربوط به کودک آزاری است و به تازگی طراحی شده است.

وی تصریح کرد: در این بسته، آموزش هایی که والدین باید به کودکان ارائه دهند، پیش بینی شده تا بتوان از میزان کودک آزاری کاست.

برکاتی گفت: همچنین به والدین آموزش هایی داده می شود تا در ارتباطات اجتماعی بگونه ای رفتار کنند که کودکان کمتر مورد آزار و اذیت قرار گیرند و حتی راهی برای کاهش میزان آزارها ارائه شود.

وی ادامه داد: این بسته خدمتی از شش ماه دوم سال جاری برای کارکنان بهداشتی، مربیان بهورزی، بهورزان، کارشناسان بهداشت خانواده و کودکان و کارشناسان و کاردان های شاغل در مراکز بهداشتی ارائه می شود.

برکاتی افزود: اما به صورت بسته نظامند از سال 94 در کشور اجرایی می شود تا بخشی از مشکلات کودکان در این زمینه رفع شود.

وی ادامه داد: آموزش های فرزندپروری برای پیشگیری از کودک آزاری و ارائه خدمات درمانی در مراکز بهداشتی و درمانی جهت شناسایی کودکانی که مورد کودک آزاری قرار می گیرند، از دیگر خدمات دفتر سلامت کودکان وزارت بهداشت به شمار می رود.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha