با حضور متخصصان برجسته از شش کشور جهان، ‌آخرین دستاوردهای علمی باروری و ناباروری دنیا در تبریز ارایه می شود.

همایش سراسری باروری، ناباروری و لاپاروسکوپی با حضور متخصصینی از کشورهای انگلستان، آلمان، آمریکا، ترکیه، عراق و چین پیش از ظهر امروز در تبریز گشایش یافت.

صدیقه عبداللهی فرد، رئیس کنگره سراسری باروری و ناباروری و لاپاروسکوپی در خصوص اهداف این همایش گفت: دستیابی به روشهای مدرن جراحی و درمانهای نوین ناباروری همچنین افزایش دانسته های دانش پژوهان و دانشگاهیان از جمله اهداف برگزاری این همایش است .

وی افزود: بر اساس آمارهای منتشره از هر هفت ازدواج و یا به عبارتی 15 درصد از زوجین دچار نازایی می شوند به همین دلیل ضرورت پرداخت به مقوله ناباروری ضرورت دارد.

عبداللهی فرد اظهار داشت: آمار نازایی در استان آذربایجان شرقی 12 درصد زوجین را شامل می شود که این رقم دو درصد بیش از میانگین کشوری است.

وی تصریح کرد: میزان مراجعه کنندگان به مراکز درمانی در استانهای شمالغرب کشور برای درمان بیماریهای نازایی بیش از میانگین کشوری بیشتر است .

رئیس کنگره سراسری باروری و ناباروری و لاپاروسکوپی تصریح کرد: رغبت زوجین در استانهای آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، اردبیل و کردستان برای بهره مندی از درمانهای ناباروری بیشتر است.

عبداللهی فرد با اشاره به فعالیت یک مرکز دولتی و یک مرکز خصوصی در زمینه درمان بیماری های ناباروری و باروری افزود: امکانات درمانی مراکز درمانی تبریز در مقایسه با سایر شهرهای همتراز مناسب است.

وی ادامه داد: در این مراکز از روشهای نوین جراحی و روشهای آندوسکوپی و لاپاروسکوپی استفاده می شود.

عبداللهی فرد با اشاره به دلایل اصلی شیوع ناباروری در کشور ، اظهار داشت: این بیماری دلایل متعدد و متنوعی دارد که فزونی جمعیت و گسترش مهاجرت از روستاها به شهر ها از جمله این موارد است.

وی درصد موفقیت در درمان بیماران مبتلا به نازایی را 20 تا 30 درصد خواند و گفت: میانگین جهانی این آمار نیز به آمارهای کشورمان نزدیک است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha