رئیس کمیسیون بهداشت مجلس گفت: بهترین عملکرد دولت مربوط به حوزه بهداشت و درمان است.

سلامت نیوز: رئیس کمیسیون بهداشت مجلس گفت: بهترین عملکرد دولت مربوط به حوزه بهداشت و درمان است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، شهریاری افزود: اجرای مرحله اول طرح تحول نظام سلامت در کشور رضایت‌بخش است.

رئیس کمیسیون بهداشت مجلس تاکید کرد: دولت می‌تواند با هزینه در حوزه پیشگیری، هزینه‌های خود در بخش درمان را به حداقل برساند.

شهریاری افزود: مرحله اول طرح تحول نظام سلامت در کشور که به بخش درمان برمی‌گردد؛ به خوبی به اجرا درآمد است و حدود 75 درصد مردم از نحوه اجرای آن ابراز رضایت می‌‍‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: هر امری که باعث خوشحالی و رضایت مردم شود؛ از دید نمایندگان آنها نیز مورد تأیید است.

شهریاری تصریح کرد: مرحله دوم این طرح که شامل مسائل بهداشت و پیشگیری است؛ اخیرا کلید خورده و قطعاً در بهبود وضعیت سلامت در کشور تأثیرگذار است.

نماینده مردم زاهدان در ادامه گفت: درمان هزینه‌بر است و در هیچ جای دنیا دولت‌ها نتوانسته‌اند هزینه‌های درمان را به طور کامل تأمین کنند. بنابراین باید تدابیری اندیشیده شود که مردم کمتر بیمار شوند تا هزینه‌های دولت در این حوزه به حداقل برسد و بتوان با هزینه کمتر در حوزه پیشگیری به اهدافی که مدنظر است؛ دست یافت.

وی در خصوص عملکرد دولت یازدهم در بخش بهداشت و درمان اظهار کرد: پیش از این مردم با مراجعه به بیمارستان‌ها از پس هزینه‌های درمان خود برنمی‌آمدند و گاهی خود فرد بیمار با گرفتن نسخه باید تجهیزات و داروهای لازم را تهیه می‌کرد؛ اما اکنون بیمار با داشتن دفترچه بیمه خدمات درمانی شهری 10 درصد از هزینه و با دفترچه بیمه خدمات درمانی روستایی پنج درصد از هزینه را پرداخت می‌کند و تمام امکانات و تجهیزات دارویی را بیمارستان‌ها تقبل می‌کنند.

شهریاری گفت: بهترین عملکرد دولت در یک سال اخیر در حوزه بهداشت و درمان بوده و امیدواریم این عملکرد رضایت‌بخش همچنان تداوم داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha