سیرالئون، یکی از کشورهایی که ابولا در آن شیوع یافته اعلام کرد که برای مقابله با این بیماری مردم را به مدت چهار روز در خانه‌هایشان حبس خواهد کرد.

سلامت نیوز: سیرالئون، یکی از کشورهایی که ابولا در آن شیوع یافته اعلام کرد که برای مقابله با این بیماری مردم را به مدت چهار روز در خانه‌هایشان حبس خواهد کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، یک مقام بلندپایه سیرالئونی گفت: از روز 18 تا 21 سپتامبر (27 تا 30 شهریور) مردم اجازه نخواهند داشت از خانه‌های خود خارج شوند و هدف از این اقدام آن است که کارکنان بهداشتی بتوانند مبتلایان جدید را قرنطینه کنند و مانع از گسترش بیشتر این بیماری شوند.

این مقام سیرالئونی گفت: بیش از 20 هزار نفر مراقب خواهند بود که مردم در این چهار روز در خانه بمانند.

برخی رسانه‌ها می‌گویند این افراطی‌ترین اقدامی است که تاکنون برای مقابله با بیماری ابولا در نظر گرفته شده و اجرای اجباری آن ممکن است منجر به تظاهرات خشونت‌بار شود. طی چند ماه اخیر حدود 2100 نفر در اثر بیماری ابولا در کشورهای سیرالئون، لیبریا، گینه و نیجریه جان باخته‌اند.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) روز گذشته (جمعه) اعلام کرد که از ماه نوامبر یعنی حدود دو ماه دیگر و با تکمیل آزمایش‌های ایمنی در مورد واکسن ابولا، کارکنان بهداشتی می‌توانند علیه این بیماری واکسینه شوند. این سازمان هفته گذشته با هدف بررسی شیوه‌های درمانی و مقابله با گسترش ویروس ابولا اجلاسی در ژنو با حضور مقام‌های بهداشتی و محققان پزشکی برگزار کرد.

این سازمان می‌گوید که تلاش‌ها برای مقابله با ابولا به پای سرعت شیوع این ویروس نمی‌رسد. از زمان شیوع این بیماری در ماه مارس، بیش از 20 تن از کارکنان بهداشتی در سیرالئون جان باخته‌اند. ماه گذشته نیز لیبریا برای مهار کردن ابولا، یکی از حاشیه‌های بزرگ شهر «مونروویا»، پایتخت این کشور را به مدت بیش از یک هفته مسدود کرد.

به گزارش بی‌بی‌سی‌، سازمان جهانی بهداشت هشدار داده است که تعداد مبتلایان به ویروس ابولا تا زمانی که شیوع آن تحت کنترل درآید به بیش از 20 هزار نفر خواهد رسید و دست‌کم 600 میلیون دلار برای مهار آن نیاز است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha