یک جراح عمومی با اشاره به اینکه استفاده از جراحی به روش لاپاراسکوپی برای بیماران قلبی و ریوی ممنوع است، خاطرنشان کرد: درمان کیسه صفرا، آپاندیس و طحال‌های کوچک از موارد شایع استفاده از لاپاراسکوپی است.

سلامت نیوز: یک جراح عمومی با اشاره به اینکه استفاده از جراحی به روش لاپاراسکوپی برای بیماران قلبی و ریوی ممنوع است، خاطرنشان کرد: درمان کیسه صفرا، آپاندیس و طحال‌های کوچک از موارد شایع استفاده از لاپاراسکوپی است.

دکتر حافظ بیات ماکو در گفت‌وگو با ایسنا، با تاکید بر اینکه با استفاده از روش لاپاراسکوپی می‌توان میزان درگیری بدن با بیماری را مشخص کرد، گفت: کاهش زمان بستری بیمار در بیمارستان، کاهش درد، برش کوچک جهت جراحی از مزایای استفاده از روش لاپاراسکوپی در جراحی‌هاست.

وی با اشاره به اینکه لاپاراسکوپی نقش موثری را در تشخیص و درمان بیماری‌های چسبندگی‌ لگن، درد قاعدگی، فیبروم‌ها و کیست تخمدان ایفا می‌کند، اظهار کرد: مبتلایان به مشکلات قلبی و ریوی شدید، نمی‌توانند از این روش استفاده کنند.

این جراح عمومی خاطرنشان کرد: در صورت ورود عفونت هنگام انجام لاپاراسکوپی، ممکن است بیمار دچار چسبندگی شود اما اگر این جراحی به وسیله پزشک با تجربه انجام شود، احتمال بروز عفونت بسیار کم است.

وی با اشاره به اینکه لاپاراسکوپی نقش موثری در درمان مشکلات روده بزرگ و کوچک دارد، گفت: درمان کیسه صفرا، آپاندیس و طحال‌های کوچک از موارد شایع استفاده از لاپاراسکوپی است. البته تجهیزات بیمارستان‌ها و کیفیت دستگاه‌های HD نقش موثری در درمان بیماری‌ها به وسیله این روش جراحی دارند.

این جراح عمومی در پایان با اشاره به اینکه زمان بیهوشی در جراحی لاپاراسکوپی طولانی‌تر از سایر روش‌های جراحی است، تصریح کرد: یکی از موارد استفاده از لاپاراسکوپی درمان نازایی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha