وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی، حاشیه نشینی و فرسودگی زیر ساخت‌های بهداشتی و درمانی را از جمله مشکلات نظام سلامت در سراسر کشور خواند و گفت: با توجه به اجرای برنامه طرح تحول نظام سلامت فعلا هیچ طرح توسعه‌ای در حوزه بهداشت و درمان به جهت کمبودهای اعتباری، قابل اجرا نیست.

سلامت نیوز: وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی، حاشیه نشینی و فرسودگی زیر ساخت‌های بهداشتی و درمانی را از جمله مشکلات نظام سلامت در سراسر کشور خواند و گفت: با توجه به اجرای برنامه طرح تحول نظام سلامت فعلا هیچ طرح توسعه‌ای در حوزه بهداشت و درمان به جهت کمبودهای اعتباری، قابل اجرا نیست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر سیدحسن هاشمی در نشست شورای شهر مشهد که با حضور شهردار و اعضای شورای شهر مشهد برگزار شد، گفت: با وجود تغییرات جمعیتی و گسترش شهرنشینی، مهاجرت‌پذیری و توسعه حاشیه نشینی، زیر ساخت‌های بهداشتی و درمانی شهر مشهد همانند 35 سال گذشته است. با توجه به سرانه جمعیت مشهد، در حال حاضر بیش از 2 هزار تخت بیمارستانی جدید در این شهر مورد نیاز است .

وی با اشاره به این که در کل کشور با مشکل فرسودگی زیر ساخت‌های بهداشتی و درمانی مواجه هستیم، عنوان کرد: رفع مشکلات این حوزه تنها با همکاری تمامی سازمان‌ها از جمله شهرداری و شورای شهر و در مشهد به طور ویژه با مساعدت آستان قدس رضوی قابل حل است.

وی با اشاره به این که بر اساس نتایج سرشماری بیش از یک میلیون و 300 هزار نفر در حاشیه شهر مشهد ساکن هستند، افزود: رفع مشکلات بهداشتی درمانی و توسعه خدمات، مهم‌ترین اقدامی است که باید در این مناطق اجرایی شود.

وزیر بهداشت خاطر نشان کرد: در سال جاری با توجه به اجرای برنامه طرح تحول نظام سلامت هیچ طرح توسعه‌ای در حوزه بهداشت و درمان به جهت مشکلات اقتصادی و کمبودهای اعتباری و محدودیت‌های منابع دولت، نه تنها در مشهد بلکه در کل کشور قابل اجرا نیست.

هاشمی با اشاره به وجود دو بیمارستان قائم (عج) و امام رضا (ع) در یکی از مناطق پرتراکم مشهد که در فاصله بسیار کمی از یکدیگر قرار دارند، اظهار داشت: با توجه به قدمت بیش از 45 سال بیمارستان قائم (عج) و تمرکز بیشتر خدمات بهداشتی درمانی در این منطقه لزومی به ادامه ارائه خدمت به این شکل نیست و می‌توان این مرکز را جا به جا کرد.

وزیر بهداشت اظهار داشت: در کنار جا‌به‌جایی این بیمارستان می‌توان علاوه بر ایجاد تخت‌های بیمارستانی جدید، خدمات بهداشتی و درمانی را به شکل گسترده‌تری ارائه داد .

هاشمی با تاکید بر ضرورت رفع مشکلات بهداشتی و درمانی گفت: با دل و جان آماده حمایت از طرح‌های اجرایی در مشهد هستیم.

وزیر بهداشت در جمع مردم فریمان:

بیمارستان 64 تختخوابی فریمان تا پایان خرداد ماه به بهره‌برداری می‌رسد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در جمع مردم فریمان از تکمیل و راه‌اندازی بیمارستان 64 تختخوابی این شهرستان تا پایان خرداد ماه خبر داد.

 همچنین وزیر بهداشت در جریان هشتمین سفر استانی هیات دولت به خراسان رضوی به عنوان نماینده ویژه دولت در شهرستان فریمان در جمع مردم این شهرستان حضور یافت و طی سخنانی ضمن تبریک میلاد امام رضا (ع) به تشریح اقدامات دولت در یک سال گذشته پرداخت.

وی گفت: دولت در حوزه اقتصادی تورم را از 45 درصد به 25 درصد کاهش داده است و توجه به معیشت و رفاه مردم همواره جزء دغدغه‌ها و اولویت‌های دولت بوده است؛ به طوری که با مجموعه اقدامات صورت گرفته، آرامش نسبی در حوزه اقتصادی کشور ایجاد شده است.

وزیر بهداشت همچنین به اقدامات دولت در بعد بین‌المللی و سیاست خارجی پرداخت و با اشاره به حوادث جاری در کشورهای همسایه از جمله افغانستان، عراق و غزه گفت: با توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری و تلاش موثر دولت، ضمن حفظ عزت و ارزش‌های اسلامی کشور، بهانه از دست دشمنان خارج شده و در حال حاضر آرامش نسبی ایجاد شده است.

هاشمی در ادامه به مشکلات بهداشت و درمان شهرستان فریمان اشاره کرد و گفت: با توجه به نزدیکی فریمان به مشهد و جمعیت زیاد آن، فریمان بیمارستان مناسبی ندارد و امیدواریم بیمارستان 64 تختخوابی این شهرستان تا پایان خرداد ماه به بهره‌برداری رسد.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد در مورد مشکلات خشکسالی در روستاهای این شهرستان و نیز مشکلات دامداران و ترافیک راه‌ها و جاده‌های این منطقه، در جلسات دولت تصمیمات مناسبی اتخاذ شود.

تشکیل جلسه شورای اداری شهرستان فریمان با حضور وزیر بهداشت

همچنین وزیر بهداشت در جلسه شورای اداری شهرستان فریمان شرکت کرد.

هاشمی در این جلسه با اشاره به مشکلات شهرستان فریمان گفت: به رغم خدمات زیادی که در 3 دهه گذشته به شهرستان فریمان ارائه شده است، این شهرستان همچنان دارای مشکلات عدیده‌ای در حوزه‌های مختلف است.

وی همچنین گفت: برای حل مشکل کمبود آب در کشور نیز مقرر شده است 8 میلیارد دلار از صندوق ذخیره ارزی اختصاص یابد. در خصوص نوسازی و ساخت خانه‌های بهداشت نیز تصمیمات موثری خواهیم گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha