یکشنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۵

استاد گروه عفونی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به تغییر الگوی اپیدمیولوژیک ( همه گیری ) اچ آی وی/ ایدز از معتادان تزریقی به تماس جنسی در کشور هشدار داد .

سلامت نیوز: استاد گروه عفونی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به تغییر الگوی اپیدمیولوژیک ( همه گیری ) اچ آی وی/ ایدز از معتادان تزریقی به تماس جنسی در کشور هشدار داد .

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا آخرین موارد ثبت شده HIV/AIDS در کشور 27 هزار و 888 مورد گزارش شده است .

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ، دکتر « مسعود مردانی » افزود : هر چند بروز موارد جدید HIV/AIDS در معتادان تزریقی به مرحله کنترل و یا حداقل عدم افزایش رسیده است اما متاسفانه موارد انتقال آن از راه تماس جنسی طی سال های اخیر افزایش یافته است.

وی گفت : کاهش سن ابتلا به این عفونت و افزایش موارد آن به ویژه در خانم ها زنگ خطر تغییر الگوی اپیدمیولوژیک ( همه گیری ) بیماری را از معتادان تزریقی به تماس جنسی به صدا درآورده است .

وی افزود : بر همین اساس لزوم برنامه ریزی مدون و حساب شده در راه های پیشگیری از ابتلای بهHIV/AIDS از طریق تماس جنسی بیش از پیش ضروری است .

مردانی افزود : موارد بروز جدید HIV / AIDS طی سالهای اخیر با گذشت نزدیک به 32 سال از اپیدمی (همه گیری ) ایدز در برخی کشورها به نحو چشمگیری کاهش یافته است به گونه ای که مقامات بهداشتی این کشورها از کنترل HIVو مقابله موفق با این بیماری در غرب سخن می گویند.

وی اظهارداشت : در ایران هم همزمان با دنیا ، کوشش هایی توسط وزارت بهداشت، سازمان زندانها و دست اندرکاران مسایل بهداشتی و درمانی در کاهش آسیب انجام شده است به گونه ای که بروز موارد جدید HIV/AIDSدر معتادان تزریقی به مرحله کنترل و یا حداقل عدم افزایش رسیده است.

این استاد، به دست اندرکاران سلامت کشور تاکید کرد که همین تلاش ها را در راستای افزایش موارد انتقال جنسی اچ آی وی / ایدز انجام دهند.


**گردهمایی بین المللی ایدز آبان ماه امسال برگزار می شود

وی در بخش دیگری از سخنانش از برگزاری نخستین گردهمایی بین المللی و پنجمین سمینار سراسری ایدز' از 22 تا 20 آبان سال جاری خبرداد.

مردانی گفت : این گردهمایی به همت مرکز تحقیقات بیماریهای عفونی و گرمسیری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و با همکاری سازمان جهانی بهداشت (WHO)، مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت و معاونت بهداشت و تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برپا می شود .

دبیر علمی گردهمایی ایدز ، آشنایی پزشکان و حرفه های وابسته پزشکی با آخرین اطلاعات و یافته های پژوهشی در خصوص بیماری ایدز را از جمله اهداف این گردهمایی عنوان کرد.

مردانی، افزایش موارد ابتلا به بیماری ایدز در ایران و تغییر الگوی انتقال از معتادان تزریقی به شیوه های تماس جنسی ،کمبود آگاهی پزشکان و حرفه های وابسته نسبت به این بیماری را از دیگر اهداف برگزای گردهمایی بین المللی ایدز عنوان کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha