یکشنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۳
کد خبر: 119839

یک متخصص داروساز بر ضرورت تداوم تخصیص بودجه جهت ادامه روند اجرای طرح تحول نظام سلامت تاکید کرد و گفت: اگر اختلالی در تخصیص بودجه طرح تحول نظام سلامت پیش آید به طور قطع این طرح نیز تداوم نخواهد داشت.

سلامت نیوز: یک متخصص داروساز بر ضرورت تداوم تخصیص بودجه جهت ادامه روند اجرای طرح تحول نظام سلامت تاکید کرد و گفت: اگر اختلالی در تخصیص بودجه طرح تحول نظام سلامت پیش آید به طور قطع این طرح نیز تداوم نخواهد داشت.

دکتر فریدون سیامک‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه با اجرای طرح تحول نظام سلامت از میزان واردات دارو به کشور کاسته شده است، افزود: با اجرای طرح تحول نظام سلامت در بخش دارویی تغییرات چندانی تا به امروز صورت نگرفته است. اجرای این طرح بیشترین تغییرات مثبت را در بیمارستان‌های دولتی، بخش‌های جراحی و پذیرش بیماران به همراه داشته است.

وی گفت: طرح تحول نظام سلامت در زمینه صادرات دارو به کشورهای دیگر نیز نقشی نداشته است؛ چرا که از ابتدا نیز صادرات دارو به طرح تحول نظام سلامت مرتبط نبوده است.

وی تصریح کرد: با اجرای طرح تحول نظام سلامت مراجعین به بیمارستان‌ها بویژه بیمارستان‌های دولتی 10 برابر افزایش داشته است؛ چراکه قبل از اجرای این طرح هزینه جراحی‌ها بسیار بالا بود و افراد به دلیل ضعف اقتصادی از انجام جراحی پرهیز می‌کردند، اما اکنون با اجرای طرح تحول نظام سلامت و کمک‌های دولت در این زمینه مراجعه به بیمارستان‌ها بسیار بیشتر شده است.

سیامک‌نژاد با اشاره به اینکه با اجرای این طرح تحول بیمه‌ها در بخش‌های جراحی و پذیرش بیماران در بیمارستان‌ها نقش کمک کننده‌ای داشته‌اند، بیان کرد: سازمان‌های بیمه‌گر همچنین با پرداخت مطالبات داروخانه‌ها و آزمایشگاه‌ها به بهبود وضعیت موجود کمک کرده‌اند؛ به طوری که تاخیرهای حدود 10 ماهه در پرداخت مطالبات داروخانه‌ها و ... اکنون به 3 ماه رسیده است.

این متخصص داروساز اظهار کرد: پیش از اجرای طرح تحول نظام سلامت اغلب پزشکان متخصص بعد از اتمام ساعت کاری دیگر در بیمارستان‌ها خدمات ارائه نمی‌دادند، اما اکنون با اجرای طرح تحول نظام سلامت در بیمارستان‌های دولتی حداقل یک پزشک متخصص به صورت 24 ساعته در بیمارستان‌ها خدمت‌رسانی می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha