عضوهیات مدیره انجمن علمی اپتومتری ایران گفت: تدریس اپتیک در دانشگاه های علمی کاربردی موازی کاری با رشته اپتومتری دانشگاه های علوم پزشکی است.

سلامت نیوز: عضوهیات مدیره انجمن علمی اپتومتری ایران گفت: تدریس اپتیک در دانشگاه های علمی کاربردی موازی کاری با رشته اپتومتری دانشگاه های علوم پزشکی است.

دکتر ناصر صادق پور در گفت‌وگو با  ایسنا، رشته اپتومتری را جزو رشته های علوم پزشکی دانست و بیان کرد: این رشته در دانشگاه های علوم پرشکی تدریس می شود و فارغ‌التحصیلان نیز با مجوز و تمام سازمان مربوط به ما سازمان های حوزه امور پزشکی و سلامت هستند.

وی رشته اپتیک با اپتومتری را متفاوت دانست و گفت: رشته اپتیک در دانشگاه های علمی-کاربردی تدریس می شود که با بخشی از وظایف کاری اپتومتری همپوشانی دارد .

صادق پور با اشاره به ادعای وزارت صنعت،‌ معدن و تجارت مبنی بر اینکه وظایف ساخت عینک جزو وظایف ماست با وزارت بهداشت وارد بحث شده که درنهایت با ارجاع این پرونده به مراجع حقوقی، دیوان عدالت اداری به نفع وزارت بهداشت رأی داد،‌ اظهار کرد: اگر درحال حاضر وزارت علوم بخواهد به دانشگاه های علمی کاربردی برای تدریس رشته اپتیک در این دانشگاه ها مجوز دهد،‌ ما این را قبول نداریم چون به نوعی موازی کاری است.

وی اشتغال دانشجویان این رشته را به علت کمبود عرضه نسبت به تقاضا خوب توصیف کرد و افزود: نسبت به دیگر رشته ها بیکاران این رشته کمتر است.

صادق‌پور که دبیر اجرایی پنل پزشکی قانونی در رشته های اپتومتری بود که روز جمعه پیرامون مباحث حقوقی و قانونی این رشته برگزار شد، گفت: دراین همایش مباحثی درباره معاینات اطفال، تعویض لنزهای طبی،‌ کار با افراد کم بینا و تجهیزات و وسایل مربوط به تعیین نمره عینک و معاینات قبل و بعد از عمل مطرح شد.

او با اشاره به اینکه حیطه وظایف ما کار با بیماران چشمی است و هرگونه خطای سهوی می تواند تبعات قانونی داشته باشد، افزود: توجیه کردن بیمار،‌ تشخیص موارد مشکوک به بیماری های خاص ازجمله مباحثی بود که رئیس سازمان پزشکی قانونی در پنل مطرح کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha