دوشنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۹
کد خبر: 119882

یک متخصص تغذیه نسبت به عوارض مصرف گوشت‌های هورمونی بویژه در زنان هشدار داد و نظارت بیش از پیش دستگاه‌های مربوطه را در این زمینه خواستار شد.

8 عارضه مهم مصرف گوشت‌های هورمونی

سلامت نیوز: یک متخصص تغذیه نسبت به عوارض مصرف گوشت‌های هورمونی بویژه در زنان هشدار داد و نظارت بیش از پیش دستگاه‌های مربوطه را در این زمینه خواستار شد.

دکتر علی سهیلی آزاد در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به این مطلب که هورمون‌های تزریقی در فرآورده‌های گوشتی، ترکیب‌های شیمیایی هستند که تعادل هورمون‌های بدن را بر هم می‌زنند، گفت: لازم است برای تمام محصولات دامی و کشاورزی شناسنامه صادر شود و در آن نحوه تغذیه دام، مکان نگهداری و تمامی شرایط کاری ثبت شود تا از این طریق روند کار به راحتی پیگیری شود.

وی با اشاره به اینکه هورمون‌های تزریق شده در فرآورده‌های گوشتی بیشترین تاثیر را در زنان دارند، اظهار کرد: این هورمون‌ها باعث اختلال در هورمون‌های استروژن، پروژسترون و افزایش موهای زاید صورت در زنان شده و همچنین کاهش ترشح تیروئید، ایجاد اضافه وزن، کاهش حافظه، کندشدن فعالیت مغزی و مشکلات جنسی را نیز به دنبال خواهند داشت.

این متخصص تغذیه در پایان گفت: در صورت اختلال در ترشح هورمون‌های بدن، توصیه می‌شود که به متخصصان غدد مراجعه شود و متخصصان تغذیه نیز می‌توانند در انتخاب صحیح رژیم غذایی برای کنترل ترشح هورمون‌ها کمک کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha