این روزها با مراجعه به مطب‌ها و یا بیمارستان‌های قلب دیده می‌شود افراد جوان بسیاری برای معاینه و درمان مشکلات قلبی خود حضورمی یابند که این مساله نشان از کاهش سن بیماری‌های قلبی است.

دکتر مهرداد فخرالدینی در گفت وگو با ایسنا، با تایید این مطلب که سن ابتلا به بیماری‌های قلبی کاهش یافته در این مورد افزود: ریسک فاکتورهای قلبی الگوی جدیدتری یافته است.

وی،استعمال دخانیات به خصوص رواج سیگار را در سنین جوانی و همچنین کاهش تحرکات روزانه در زندگی و فعالیت‌ها را در افزایش بیماری‌های قلبی موثر دانست و افزود: به طوری که اغلب کارهای منزل نیز توسط وسایل الکتریکی انجام می‌گیرد و از طرف دیگر تغییر وضعیت تغذیه به صورت کالری و سدیم و چربی بالا، در این زمینه موثر هستند.

دکتر فخرالدینی، استرس‌های شغلی را نیز تشدید کننده بیماری‌های قلبی دانست و افزود: به غیر از موارد فوق که باعث کاهش سن ابتلا به بیماری‌های قلبی شده شاید توجه بیشتر مردم به علایم بیماری در خود و حضور آنها به پزشک بلافاصله با احساس دردهای مشکوک و تحت معاینه و درمان قرار گرفتن آنها نیز از ابتدای سیر بیماری، عامل دیگری در پایین بودن این آحاد سنی به شمار آید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha