وزیر بهداشت از کاهش ۷۰درصدی هزینه ویزیت سرپایی در کلینیک های ویژه خبر داد.

سلامت نیوز: وزیر بهداشت از کاهش ۷۰درصدی هزینه ویزیت سرپایی در کلینیک های ویژه خبر داد.

دکترقاضی زاده هاشمی در گفت وگو با فارس، با بیان این مطلب گفت: اجرای طرح تحول سلامت حداقل ۱۰درصد به میزان مراجعه مردم به بخش سرپایی و اورژانس مراکز دولتی افزوده است و به طور طبیعی کار پزشکان، پرستاران و همه گروه های دیگر افزایش یافته است. وی گفت: در همین راستا قرار است با همکاری سازمان نظام پزشکی، پزشکانی که به جای مطب در کلینیک های ویژه به مردم خدمات رسانی می کنند مورد حمایت قرار گیرند و به این ترتیب پرداخت مردم برای خدمات ویزیت سرپایی نیز به حدود یک هفتم نرخ ویزیت بخش خصوصی کاهش پیدا می کند. وزیر بهداشت افزود: ویزیت یک پزشک متخصص هم اکنون در بخش خصوصی ۳۳هزارتومان است اما در صورتی که مردم به کلینیک های ویژه دانشگاه های علوم پزشکی مراجعه کنند، یک هفتم این هزینه را پرداخت خواهند کرد. البته وزارت بهداشت مابه التفاوت آن را تا ۲۰هزارتومان به پزشکان متخصص پرداخت می کند. هاشمی در پاسخ به این پرسش فارس که چرا هنوز کلینیک های ویژه در کشور گسترش نیافته است، توضیح داد: این کار زمان می برد، قرار است که پزشکان بروند و جاهایی را اجاره کنند اما در بسیاری از شهرستان ها کلینیک های ویژه خدمات سرپایی ایجاد شده است و خدمات خود را به مردم ارائه می کنند. وزیر بهداشت گفت: همه تلاش ما در این مدت این بود که هزینه های سنگین درمان را که بر دوش مردم سنگینی می کرد کم کنیم. این کار در بخش بستری انجام شد و در بخش سرپایی هم با ایجاد کلینیک های ویژه سرپایی در بسیاری از شهرستان ها شروع شده و در حال تکمیل است.

وزیر بهداشت افزود: با پولی که به وزارت بهداشت آمده در وهله اول برای این است که خدمات رسانی به مردم بهتر شود و هزینه های مردم کمتر شود، نه برای این که فقط حقوق بدهیم البته کسانی که حجم کاری شان بیشتر شده حتما متناسب با آن باید افزایش حقوق هم داشته باشند. وی ادامه داد: زمانی که به وزارت بهداشت آمدم ۷ تا ۸ هزار میلیاردتومان بدهی به نیروها داشتیم که سازمان مدیریت (معاونت نظارت و برنامه ریزی ریاست جمهوری) ۵۵۰۰میلیاردتومان آن را قبول کرد بخش زیادی از این بدهی را پرداخت کردیم اما هنوز هم ۱۲۰۰میلیاردتومان آن باقی مانده است.

پرداخت فرانشیز ۳هزار تومانی برای پزشک متخصص

معاون درمان وزارت بهداشت نیز، با اشاره به برنامه ارتقای کیفیت ویزیت به روزنامه خراسان گفت: در این برنامه پزشکان متخصص در کلینیک های ویژه در بیمارستان های دولتی و دانشگاه های علوم پزشکی حضور پیدا می کنند و مردم در این کلینیک ها تنها فرانشیز بخش دولتی را پرداخت می کنند. دکترمحمد آقاجانی ادامه داد: این فرانشیز برای مراجعه به پزشک متخصص حدود ۳هزارتومان است که اگر قرار باشد فرد به یک متخصص در بخش غیردولتی مراجعه کند رقم قابل پرداخت برای ویزیت به مراتب بیشتر خواهد بود و چندین برابر این رقم را باید پرداخت می کرد.

وی تأکید کرد: با اجرای این برنامه تعرفه  های دولتی برای مراجعه به پزشک متخصص به ۳۰درصد کاهش پیدا کرده است که این رقم برای پزشک عمومی کمتر و برای پزشک متخصص کمی بیشتر است. معاون درمان وزارت بهداشت در پاسخ به این سوال که دامنه اجرای این برنامه تنها در کلینیک های ویژه بیمارستان های دولتی است یا مراکز درمانی دولتی دیگر را هم در بر می گیرد، گفت: این برنامه کلینیک های دولتی اعم از بیمارستان های دولتی یا کلینیک ویژه دانشگاه های علوم پزشکی را در بر می گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • دكتر سعيدي ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۷
    0 0
    سلام من پزشك شاغل در اورژانس بيمارستان دولتي با قرارداد پركيس هستم و هيچ حقوق يا مزاياي ديگري جز درصدي از مبلغ تعرفه دولتي به بنده تعلق نميگيرد و با توجه به اينكه در اين طرح فقط پزشكان متخصص ديده شده اند و قشر پزشكان عمومي مثل هميشه مظلوم واقع شده اند از وزير محترم بهداشت و درمان انتظار دارم در مورد امثال بنده نيز مشوق هايي در نظر گرفته شود تا انشاالله همه دست اندركاران امر درمان بيماران با دلگرمي به كار خود ادامه دهند