مدیرکل صلاحیت‌های حرفه‌ای و صدور پروانه‌های نظام پزشکی گفت: سیستم ثبت پروانه سازمان نظام پزشکی سراسری است و چنانچه پروانه طبابت پزشکی به دلیل تخلف باطل شود، وی نمی‌تواند در شهر دیگری طبابت کند.

آخرین وضعیت پروانه طبابت پزشکان زیرمیزی‌بگیر

سلامت نیوز: مدیرکل صلاحیت‌های حرفه‌ای و صدور پروانه‌های نظام پزشکی گفت: سیستم ثبت پروانه سازمان نظام پزشکی سراسری است و چنانچه پروانه طبابت پزشکی به دلیل تخلف باطل شود، وی نمی‌تواند در شهر دیگری طبابت کند.

حجت‌الله مقیمی در گفت‌وگو با فارس، در رابطه با صدور پروانه برای پزشکانی که دچار محرومیت و محکومیت از طبابت هستند گفت: چنانچه پزشکی دچار محرومیت از طبابت شود و در پرونده‌اش ثبت شود سیستم پروانه سازمان نظام پزشکی به گونه‌ای است که سراسری بوده و امکان تخلف و طبابت را نخواهد داشت.

وی ادامه داد: این طور نیست که پزشکی دچار محکومیت یا محرومیت در تهران شده باشد و بتواند در شهرستان دیگری طبابت کند بلکه سیستم ثبت پروانه به گونه‌ای است که سراسری شرایط فعالیت پزشکان را نشان می‌دهد و پروانه این پزشکان متخلف باطل می‌شود.

مقیمی ادامه داد: بنابراین پزشکان باید دوره محرومیت خود را گذرانده باشند و بعد از رفع نقایص مجدد درخواست پروانه کار بدهند اما برای پزشکانی که دچار محکومیت شده و اخطار به آنها داده شده است و سپس در پرونده آنها درج شده بستگی به نوع محکومیت و درصد قصور آنها دارد به طوری که اخطارهای پیاپی می‌گیرد و چنانچه تکرار شد ستاره‌دار می‌شود.

مدیر کل صلاحیت‌های حرفه‌ای و صدور پروانه‌های نظام پزشکی افزود: البته پرداخت دیه و خسارت با لغو پروانه پزشکان متفاوت است. پزشک باید آن را جداگانه پرداخت کند اما تاریخی که برای محکومیت و محرومیت صادر می‌شود دارای شروع و اتمام است. در پرونده وی ثبت می‌شود و در این مدت نمی‌توانند طبابت کنند.

وی در مورد پزشکان زیرمیزی بگیر و صدور حکم محکومیت و محرومیت برای آنها گفت: اگر بیماری مجبور به پرداخت زیرمیزی شده و پیگیری موضوع نشده باشد فقط به پزشک متخلف اخطار داده می‌شود.

مقیمی گفت: اما اگر بیمار از پرداخت زیرمیزی شکایت کند این موضوع در پرونده پزشک ثبت شده و در دادگاه حکم محرومیت او صادر می‌شود.

وی در مورد پزشکان مشهوری که حکم محرومیت آنها به دلیل دریافت زیرمیزی صادر شده بود گفت: وضعیت این پزشکان و بررسی بر روی پروانه کار آنها در هیأت انتظامی سازمان نظام پزشکی دنبال شده است اما فکر می‌کنم محرومیت از طبابت برای این پزشکان اتفاق افتاده باشد و پروانه طبابت آنها باطل شده است.

مدیر کل صلاحیت‌های حرفه‌ای و صدور پروانه‌های نظام پزشکی گفت: به طور کلی سالانه حدود 5 هزار پروانه پزشکی صادر می‌شود که این پروانه‌ها از یک ماه تا 5 سال اعتبار دارند و پس از 5 سال تمدید می‌شوند.

وی افزود: اما صدور پروانه پزشکی برای اولین بار سالانه برای حدود هزار پزشک در سازمان نظام پزشکی انجام می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محمود ۰۲:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۸
    0 0
    البته ایشان شرط عقل را به جا آورده و فرموده اند اگر باطل شود.. گر حکم شود که مست گیرند در شهر هر آنچه هست گیرند... به اون ((اگر)) دقت کنید نکته ی انحرافیش همونجاست....