عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه درمان ناباروری در انتظار تصمیم شورای عالی بیمه قرار دارد، گفت: قرار است برای سیاست هایی که در حال حاضر برای بارور شدن زوجین ارائه شده بخشی از هزینه درمان ناباروری نیز تحت پوشش بیمه قرار بگیرد.

سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه درمان ناباروری در انتظار تصمیم شورای عالی بیمه قرار دارد، گفت: قرار است برای سیاست هایی که در حال حاضر برای بارور شدن زوجین ارائه شده بخشی از هزینه درمان ناباروری نیز تحت پوشش بیمه قرار بگیرد.

احمد آریایی نژاد در گفت و گو با پانا، درخصوص استانداردهای موجود برای هزینه درمان ناباروری گفت: وزارت بهداشت باید استانداردهایی را برای درمان ناباروری تهیه کند تا این استانداردها در شورای عالی بیمه مورد بررسی قرار گیرد.
وی درباره پوشش بیمه ای درمان ناباروری نیز گفت: خوشبختانه اولین اقدامی که در دولت یازدهم صورت گرفت، تحت پوشش بیمه قرار گرفتن داروهای درمان ناباروری بود و چند قلم از داروهای این بیماران تحت پوشش بیمه قرار گرفت که این یک قدم مثبت بود.
این نماینده مجلس با اشاره به اعتبارات تخصیص یافته برای درمان ناباروران خاطرنشان کرد: کمک هایی که برای هزینه ‌های درمان ناباروری می شود، ناچیز است اما برای گام ابتدایی خیلی خوب است و قرار است برای سیاست هایی که در حال حاضر برای بارور شدن زوجین ارائه شده بخشی از هزینه درمان ناباروری نیز تحت پوشش بیمه قرار بگیرد.
آریایی نژاد تصریح کرد: در تعاملاتی که با وزارت بهداشت داریم قرار است طی یک دوره مشخص از زوجین نابارور در قسمت هزینه ‌های درمان ناباروری حمایت کند. امیدواریم تا با توجه به اعتباری که برای این قضیه در نظر گرفته می‌ شود، سطح قابل توجهی از هزینه ‌ها را بیمه تقبل کند.
وی تأکید کرد: امیدوار هستیم که حداقل یک سیکل درمانی زوجین نابارور تحت پوشش بیمه قرار گیرد تا همه شانس اولیه را برای فرزنددار شدن داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha