عضو فراکسیون زنان مجلس با انتقاد از اجرایی نشدن قوانین مجلس در راستای حمایت از زنان، گفت: متاسفانه هنوز قانون مصوب مجلس در ارتباط با زنان شکل اجرایی به خود نگرفته است، نمونه عینی این مساله ماده 227 قانون برنامه پنجم توسعه است که به امنیت زنان اشاره شده اما هنوز لایحه‌ای در این خصوص به مجلس ارایه نشده است.

سلامت نیوز: عضو فراکسیون زنان مجلس با انتقاد از اجرایی نشدن قوانین مجلس در راستای حمایت از زنان، گفت: متاسفانه هنوز قانون مصوب مجلس در ارتباط با زنان شکل اجرایی به خود نگرفته است، نمونه عینی این مساله ماده 227 قانون برنامه پنجم توسعه است که به امنیت زنان اشاره شده اما هنوز لایحه‌ای در این خصوص به مجلس ارایه نشده است.

شهلا میر‌گلوی‌‌بیات در گفت وگو با خانه ملت، با انتقاد از افزایش آسیب‌های اجتماعی زنان در کشور، افزود: متاسفانه یافتن راهکار برای بهبود این وضعیت در حد حرف و شعار باقی مانده به طوریکه به وجود چنین معضلاتی همچنان در قالب کتاب و مقالات پرداخته می‌شود.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از افزایش آسیب‌های اجتماعی بین زنان، ادامه داد: مسئولانی که در مورد آسیب‌های اجتماعی زنان صحبت می‌کنند اقداماتی که تاکنون برای رفع این معضل انجام داده‌اند را گزارش کنند تا دیگران نیز از این فعالیت‌ها اطلاع یابند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه متاسفانه هنوز قوانین مصوب مجلس در ارتباط با زنان شکل اجرایی به خود نگرفته است، تصریح کرد: نمونه عینی این مساله ماده 227 قانون برنامه پنجم توسعه است که به امنیت زنان اشاره شده اما هنوز لایحه‌ای در این خصوص به مجلس ارایه نشده است.

میرگلوی‌بیات تاکید کرد: مجلس قانون مصوب می کند و آن را در اختیار دولت قرار می‌دهد دولت نیز باید بعد از نوشتن آیین‌نامه، منابع مالی را تامین کرده تا همه قوانین اجرایی شود اما همچنان شاهد بی‌قانونی‌ها هستیم.

 

زنگ خطر افزایش اعتیاد زنان در کشور

وی با تاکید بر اینکه امروزه آمار اعتیاد بین زنان سه برابر شده است، یادآور شد: در جلسه‌ کمیسیون بهداشت مجلس با حضور برخی مسئولان مرکز مواد مخدر تهران متوجه چنین آمارهایی شدیم که می‌تواند زنگ خطری برای کشور محسوب شود.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس نهم، با بیان اینکه اعتیاد اگر در جامعه رسوخ یابد هیچ یک از پیامدهای اجتماعی آن را نمی‌توان کنترل کرد، ‌افزود: با شیوع این معضل شاهد افزایش ایدز،‌ فحشا یا دزدی هستیم که در این شرایط کشور در موقعیت بحران قرار خواهد گرفت.

 

تعطیلی برخی مراکز حوزه زنان در استانداری‌ و فرمانداری‌ شهرستان‌ها

این نماینده مردم در مجلس نهم، با انتقاد از اینکه امروزه بسیاری از مراکز حوزه زنان در استانداری‌ و فرمانداری‌ در شهرستان‌ها تعطیل است، ادامه داد: معاون مرکز امور زنان وخانواده ریاست جمهوری مسئول پیگیری حقوق زنان است و باید اعلام کند بودجه‌ای که اکنون در اختیار گرفته صرف کدام یک از اقدامات در جهت حمایت از زنان شده است.

میرگلوی‌بیات درباره ورود فراکسیون زنان نسبت به این معضل، تاکید کرد: متاسفانه تا بخواهیم موضوعی را پیگیری کنیم سریع برچسب سیاسی بودن به آن می‌چسبانند و مانع از بررسی دقیق آن می‌شوند درصورتی که این پیگیری‌ها سیاسی نیست و باید مسئولان مربوطه اقداماتی در جهت بهبود وضعیت انجام دهند.

عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی گفت: البته ناگفته نماند که فراکسیون زنان مجلس نیز باید بیش از گذشته ورود پیدا کند و از مسئولان مربوطه درخواست کنند تا گزارشی از عملکرد خود را به مجلس ارایه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha