رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: تعدادی از بیمارستان‌های ما با ضریب اشغال 87 درصد تخت در حال فعالیت هستند به این معنی که در این بیمارستان‌ها تخت خالی نداریم و آنها با تمام ظرفیت خدمات ارائه می‌دهند.

بیماران اورژانسی روی ویلچر منتظر خالی شدن تخت

سلامت نیوز: رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: تعدادی از بیمارستان‌های ما با ضریب اشغال 87 درصد تخت در حال فعالیت هستند به این معنی که در این بیمارستان‌ها تخت خالی نداریم و آنها با تمام ظرفیت خدمات ارائه می‌دهند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، علی جعفریان در نشست خبری در مورد اجرای طرح تحول نظام سلامت گفت: این طرح در 16 بیمارستان دانشگاه علوم پزشکی تهران به اجرا درآمده و تاکنون بدون خدشه و مشکل جدی پیش رفته است.

وی با بیان اینکه فرانشیز پرداختی از جیب مردم به زیر 10 درصد کاهش پیدا کرده است، گفت: دیگر به صورت نادر مشاهده می‌شود که بیماری به خاطر تأمین تجهیزات پزشکی به خارج از بیمارستان مراجعه کند.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران برنامه کاهش زایمان سزارین و افزایش زایمان طبیعی به صورت جدی در حال اجراست به طوری که کاهش 2.5 درصدی در 3 ماه محقق شده است اما توجه کنید که 6 بیمارستان ما کار زایمان را انجام می‌دهند و بیشتر زایمان‌های آنها ارجاعی است.

وی توضیح داد: زایمان ارجاعی به زایمانی گفته می‌شود که جان مادر و فرزند در خطر است و در اکثر موارد نیاز به عمل جراحی سزارین دارد به این ترتیب نباید انتظار داشته باشیم که میزان زایمان سزارین خیلی محسوس در بیمارستان‌های ما کاهش یافته باشد.

جعفریان در مورد افزایش میزان مراجعات بعد از اجرای طرح تحول نظام سلامت گفت: به طور میانگین هر نوع مراجعات ما بین 5 تا 10 درصد افزایش یافته به طوری که بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی تهران با ضریب اشغال 87 درصدی طرح با تمام ظرفیت خدمات ارائه می‌کند.

وی تشریح کرد: کسانی که اندکی اطلاعات پزشکی داشته باشند می‌دانند که ضریب بالای 85 درصد یعنی بیمارستان لبریز از بیمار است در حالی که بیمارستان‌های ما با ضریب 87 درصدی روبرو است.

آنچنان که رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران می‌گوید، برخی از بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی تهران مانند بیمارستان امام تخت خالی برای بستری بیمار اورژانسی ندارند و در حال حاضر تمام ظرفیت آنها اختصاص به بیماران یافته است.

وی در این زمینه خاطر نشان کرد: چند بیمارستان ما از تمام کشور ارجاع دارند و به نوعی ته خط محسوب می‌شوند و به هیچ وجه نمی‌توان بیماری که به این بیمارستان‌ها ارجاع می‌شوند را به بیمارستان دیگر منتقل کرد.

جعفریان تأکید کرد: در اورژانس بیمارستان قلب مردم روی صندلی و ویلچر منتظر هستند تا یک تخت خالی شود تا بستری شوند.

وی با اشاره به نارضایتی مردم از شلوغی بیمارستان‌ها گفت: برای رفع این مشکل در تهران نیاز به گسترش شبکه خدمات درمانی داریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران از ساخت بیمارستانی با ظرفیت 750 تخت در مجموعه بیمارستانی امام خمینی (ره) خبر داد و گفت: این پروژه بزرگ به وسیله خیرین در حال انجام است و پس از تکمیل خیرین آن را به ما تحویل می‌دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محمود ۰۲:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۸
    0 0
    سلام!این دوستان نمی دانم چطور می گویند مراجعات بیشتر شده؟ مگر چه اتفاقی افتاده؟ آیا امکانات بیشتر شده؟ پزشک یا پرستار، تخت ، یا ...چه چیزی تغییر کرده آیا؟ واما بعد آیا مردم پیش از این بیمار می شدند و به مراکز نمی رفتند؟ بعد تر اینکه چند درصد این مراجعات بار اولی و چند درصد واقعا اورژانس است؟
  • محمود ۰۲:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۸
    0 0
    ببخشید یادم رفت بگم راستی اینو به وزیر محترم هم برسونید که شما با این ده هزار میلیارد چه کردید؟ چرا هنوز بیماران سر صندلی اند؟ طرح تحول چگونه طرحی بوده که فقط تعداد بیماران کشور را زیاد کرده !!!!!