محققان آمریکایی با ابداع روش جدیدی که مبتنی بر حرارت دادن گوجه فرنگی است معتقدند می توان به جنگ بیماری ها رفت.

با گوجه فرنگی به جنگ بیماری ها بروید

به گزارش گروه ترجمه سلامت نیوز، محققان دانشگاه اوهایو روشی جدید برای افزایش قدرت مبارزه با بیماریها توسط گوجه فرنگی کشف کرده اند و این روش چیزی نیست جز افزایش حرارت و گرما و اضافه کردن چربی  در فرآیند تولید سس گوجه فرنگی.

به گفته آنها، گوجه فرنگی منبعی غنی از آنتی اکسیدان لیکوپن می باشد که خود این ماده پیگمانی طبیعی برای پیشگیری از سرطان و سایر بیماریهای مزمن است.

ساختار استاندارد لیکوپن در گو جه فرنگی ، به صورت خطی است که ممکن است مانع جذب آن توسط دیواره روده و ورود آن به جریان خون شود. در حالی که اغلب مولکولهای لیکوپن موجود در گردش خون انسان ساختاری خمیده دارد. این حقیقت ثابت می کند که اگر چه در بعضی موارد بدن بتواند ساختار خطی لیکوپن را تغییر دهد ولی در هر حال فرم خمیده آن قابلیت جذب بهتری دارد.

 برای ایجاد این تغییر محققان در فرآیند تولید سس گوجه فرنگی ، مقدار حرارت و گرما را افزایش داده و همچنین چربی اضافه می کنند. در یک آزمایش کلینیکی ثابت شد که مقدار لیکوپن موجود در خون بعد از خوردن این نوع سس ، 55% بیشتر از خوردن سس گوجه فرنگی با طبخ عادی است.

همیشه غذاهای پردازش شده به خاطر تهی شدن از مواد مغذی و خاصیت گیاهی ، تغییر رنگ و مزه طبیعی مورد انتقاد بوده است ، اما این بار موردی کشف شده است که نشان می دهد پردازش قوی تر روی غذا ، باعث افزایش جذب لیکوپن می گردد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha