سازمان ملل روز دوشنبه اعلام کرد : نیروی های داعش در عراق صدها کودک را در جریان اعدام های خودسرانه کشته و از برخی از آنان به عنوان بمب گذاران انتحاری استفاده کرده اند.

سلامت نیوز: سازمان ملل روز دوشنبه اعلام کرد : نیروی های داعش در عراق صدها کودک را در جریان اعدام های خودسرانه کشته و از برخی از آنان به عنوان بمب گذاران انتحاری استفاده کرده اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،لیلا زروقی نماینده ارشد سازمان ملل در امور کودکان و مناقشه های مسلحانه به شورای امنیت گفت : از آغاز سال جاری میلادی حدود 700 کودک در عراق از جمله در اعدامهای سریع و خودسرانه کشته یا معلول شده اند.

وی افزود: رزمندگان داعش کودکانی در حد 13 سال سن را به عنوان سرباز به خدمت گرفته و این کودکان در حال نگهبانی در مکانهای استراتژیک و دستگیری غیر نظامیان هستند.

وی اظهار کرد: عده ای دیگر از کودکان نیز به عنوان بمب گذاران انتحاری مورد استفاده قرار می گیرند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از نیویورک ،این نماینده سازمان ملل همچنین از استفاده کودکان از سوی شبه نظامیان متحد دولت عراق برای جنگ با داعش خبر داده و اضافه کرد که کودکان متعددی که توسط دولت بازداشت شده بودند پس از حمله ماه ژوئیه داعش به زندانها ناپدید شده اند. '

دولت های جهان و سازمان ملل مکررا نیروهای داعش را به اعمال بیرحمانه از زمان تصرف بخش های وسیعی از عراق و سوریه متهم ساخته اند.

شورای امنیت سازمان ملل ماه گذشته با تصویب قطعنامه ای در صدد قطع تامین مالی داعش و جریان رزمندگان خارجی به مناطق تحت کنترل این گروه بر آمده و هشدار داده که قساوتهای داعش ممکن جنایت علیه بشریت به حساب آید.

شورای امنیت روز دوشنبه در حال شور در مورد سربازان کودک با تمرکز بر لیبی ، افغانستان ، جمهوری افریقای مرکزی ، مالی و سودان جنوبی بود که در آنها کودکان به عنوان سرباز به خدمت گرفته می شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha