عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به سرنوشت تسهیلات حمایتی از بیماران خاص در طرح تحول سلامت گفت: متأسفانه هنوز قیمت داروهای بیماران خاص بالاست و این افراد توان پرداخت هزینه های درمان خود را ندارند.

سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به سرنوشت تسهیلات حمایتی از بیماران خاص در طرح تحول سلامت گفت: متأسفانه هنوز قیمت داروهای بیماران خاص بالاست و این افراد توان پرداخت هزینه های درمان خود را ندارند.

عابد فتاحی در گفت و گو با پانا، با اشاره به هزینه های درمان بیماران خاص اظهار داشت: داروهای بیماران خاص بسیار گران قمیت وهزینه بر است و تأمین آن برای بیماران بار مالی زیادی را در بر دارد. بنابراین لازم است که وزارت بهداشت و مسئولان مربوطه اقدام جدی را برای ارائه تسهیلات بهتر به بیماران خاص انجام دهند.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درخصوص تولید داروهای بیماران خاص در کشور نیز گفت: البته گام هایی خوبی در این زمینه برداشته شده اما ضرورت ساخت و تولید داروهای با کیفیت برای بیماران خاص در کشور بیش از گذشته احساس می شود و ما باید متکی به دانش کشور باشیم.
وی ادامه داد: کاهش هزینه های تحمیلی به بیماران خاص موجب می شود تا بخش زیادی از مشکلات آن ها مرتفع شود و علاوه بر آن صنعت داروسازی در کشور نیز تقویت می شود.
این نماینده مجلس در ادامه با بیان اینکه رسیدگی به بیماران اعصاب و روان یکی از برنامه های وزارت بهداشت است، افزود: متأسفانه سازمان ‌های بیمه ‌گر در پوشش بیمه ای داروهای اعصاب و روان بی توجهی می کنند و در شرایطی که بیماری اعصاب و روان در کشور رو به افزایش است، هیچ اقدام جدی برای حمایت از آن ها نمی شود.
وی با بیان اینکه هزینه های درمان بیماران اعصاب و روان نیز مانند بیماران خاص بالاست، خاطرنشان کرد: این بیماران با هزینه ‌های سنگینی روبرو هستند که این دلیل موجب چالش روند درمان افراد بیمار می شود.
به گفته وی، بیمه‌ ها نقش جدی در تحت پوشش قرار دادن داروی بیماران اعصاب و روان ندارند و تنها ویزیت این افراد تحت پوشش بیمه است.
فتاحی درباره حمایت از بیماران خاص و اعصاب و روان در طرح تحول سلامت گفت: توجه به موضوعات دارو، درمان و مسایل بهداشتی مردم در اولویت این طرح قرار دارد و ما امیدواریم که حمایت از این بیماران نیز در طرح تحول سلامت گنجانده شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha